Jump to content

Photoshop Modding


MyStiC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 754
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur går det för er då?

Edit: När man ska lägga upp sin bild här? Skall man ha med en bild på original bilen i samma bild eller ska man skriva före och lägga original bilden där och sedan efter och lägga moddade bilen där?

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det för er då?

Edit: När man ska lägga upp sin bild här? Skall man ha med en bild på original bilen i samma bild eller ska man skriva före och lägga original bilden där och sedan efter och lägga moddade bilen där?

Om du syftar på tävlingen, så är detta "fel" topic. Och antagligen behöver man där bara lägga upp en bild på sin moddade bil, eftersom en bild på originalet redan finns på förstasidan. Givetvis ska info om vad som är ändra finnas också.

EDIT: Stavfel.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp jag har stött på ett problem ;)

Om jag använder mitt lasso runt t.ex en fönsterruta för sedan ändra färgen på den så väljer jag hue/saturation!

Men när jag klickar på hue/saturation får jag upp ett meddelande där det står:

Could not complete the Hue/Saturation command because the selected area is empty.

Varför? och vad ska jag göra?

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp jag har stött på ett problem :rolleyes:

Om jag använder mitt lasso runt t.ex en fönsterruta för sedan ändra färgen på den så väljer jag hue/saturation!

Men när jag klickar på hue/saturation får jag upp ett meddelande där det står:

Could not complete the Hue/Saturation command because the selected area is empty.

Varför? och vad ska jag göra?

Du är på fel lager, titta vilket lager det du vill markera ligger i. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är på fel lager, titta vilket lager det du vill markera ligger i. :P

Tackar för det Marquis!!

Det löste sig :rolleyes:

Azomner: det kostar 10469kr på webhallen men finns säkert ett ställe som säljer billigare!

Dettta var dock den svenska versionen, den engelska kostar 7629kr

http://www.webhallen.com/prod.php?id=23221

http://www.webhallen.com/prod.php?id=23222

konstigt bara att du inte kkunde kolla upp det själv :D

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp jag har stött på ett problem :rolleyes:

Om jag använder mitt lasso runt t.ex en fönsterruta för sedan ändra färgen på den så väljer jag hue/saturation!

Men när jag klickar på hue/saturation får jag upp ett meddelande där det står:

Could not complete the Hue/Saturation command because the selected area is empty.

Varför? och vad ska jag göra?

Förslag är att istället för att använda hue/saturation grejen så gör du ett nytt lager ovanför det du ska ändra färg på. Fyller i med den färgen du vill ha på det du ska ändra på och sen väljer du "Hue" som blending mode för det lageret. På så sätt kan du även enkelt ändra i efterhand vilken färg du ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förslag är att istället för att använda hue/saturation grejen så gör du ett nytt lager ovanför det du ska ändra färg på. Fyller i med den färgen du vill ha på det du ska ändra på och sen väljer du "Hue" som blending mode för det lageret. På så sätt kan du även enkelt ändra i efterhand vilken färg du ska ha.

Tack för tipset Urkas!

Tror att jag kommer ha stor användning för det från och med nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förslag är att istället för att använda hue/saturation grejen så gör du ett nytt lager ovanför det du ska ändra färg på. Fyller i med den färgen du vill ha på det du ska ändra på och sen väljer du "Hue" som blending mode för det lageret. På så sätt kan du även enkelt ändra i efterhand vilken färg du ska ha.

Eller så trycker man på den svartvita cirkeln brevid skapa nytt lager och väljer hue/saturation där och jobbar med layermasken, ungefär samma sak, så brukar jag göra :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.Jag undrar hur jag skall göra om jag t.ex har satt dit en ny front med färg grå på en bil med blå originalfärg. Om jag nu vill ha samma färg på fronten som övriga lacken hur skall jag få det så?

2. Det är en grej som jag inte förstår med layers, om jag ska lacka hela bilen och tagit bort något märke eller liknande. Först börjar jag med att göra "dublicate" på backgrounden sedan lägger jag ny färg på den nya layern och använder delete för att ta bort färgen från de delar som inte ska ha av den nya färgen. Men då visar det sig att de grejer jag tagit bort från bilen t.ex en reflex eller märke har kvar den gamla originalfärgen!?!

Skulle bli glad om någon kunde förklara hur man målar om en bil där man har gjort layers på grejer man tagit bort, från början till slut för jag fattar inte ett piss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hjälp!

Jag har testat att använda "line tool" och varje gång jag drar en linje så skapas en ny layer!? Blir ju jättemånga tillslut?

Ska det verkligen bli sådär?

Vad kan jag göra för att få den att inte skapa en massa nya layers?

Besvara gärna mina frågor här ovanför :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...