Jump to content

Photoshop Modding


MyStiC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 754
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Btw.. här är felet :o

Det var ungefär så som mitt kolfiber såg ut förut också. Efter att du har markerat huven (eller vad det nu är du vill göra om) så kopierar du den till ett nytt lager. Tryck på Ctrl+Shift+U för att göra området till gråskala. Du kan behöva göra det mörkare också. Därefter tar du och gör en ny bild i photoshop (Ctrl+N), som är större än den med bilen på, och fyller hela bilden med kolfiber-mönstret. Kopiera sedan in den bilden över din bil och förminska den. Nu när du har kolfibermönsret markerat klickar du på "Filter", sedan "Förvrängning" och därefter "Virvel." Värdet 50 blir bra. Sedan håller du in Ctrl och trycker på lagret med din huv i listan med lager till höger, dvs det området som ska bli till kolfiber. Använd sedan verktyget Lasso och högerklicka på din bild, för att sedan välja "Markera Omvänt" i menyn som ploppar fram. Tryck sedan "Delete" på ditt tangentbord för att radera allt kolfibermönster utanför din huv. När du sedan har kolfibermönstret markerat väljer du "Multiplicera" i menyn över lagerlistan till höger. Nu kan du skapa en ny uppsättning och lägga in både lagret med kolfibermönstret och det med den utklippta huven, för att därefter välja "Lägg samman lageruppsättning" under menyn "Lager". Om det behövs kan du göra kolfiberhuven lite mörkare, för ökad realism.

OBS! Notera att jag använder svensk version av Photoshop 7.0 och att instruktioner om hur man gör kolfibermönstret behövs. De finnes på Digimods.co.uk

Felet du gjort var att applicera kolfibertexturen på själva huven och inte på ett separat lager, som man sedan ska lägga över huven. Du kan även kopiera lagret med kolfibermönstret och lägga en gång till över din huv, men rotera det till en annan vinkel, så att linjerna korsar de på det andra lagret.

Lycka till! >_<

EDIT: Jag ställer gärna upp i tävlingen! Och sedan har jag en fråga, Ska jag ha kvar dessa "eldflammor", eller ta bort dem?

post-24-1108301975_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En gång i tiden visste jag hur man bytte färg på någonting i photoshop, det har jag glömt så kan någon berätta?

Du markerar området som du ska färglägga, kopierar in det till ett nytt lager. Sedan trycker du Ctrl+Shift+U för att göra om det markerade området till gråskala. Väljs sedan Bild > Justeringar > Variationer (Image > Adjust > Variations). Ändra därefter färgen på ditt föremål. Om det nu är en bil du vill ändra färg på, kom ihåg att inte lägga på för kraftigt med färg. Ett annat tips är att ändra opaciteten till 90% för att få reflektionerna från bilen att lysa igenom lite bättre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...