Jump to content

Skräckfilm


Diezl
 Share

Vad tycker du om skräckfilm?  

34 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vad tycker ni om genren? Personligen tycker jag att hela genren är skit och de flesta filmerna är kassa... Varför? För det flesta (inte alla) har ingen eller skitdålig handling, bara små olustiga försök att skrämma upp folk lite...

Varför jag frågar är sedan den nya filmen "The Grudge" kom ut på bio har skräckfilm varit på mångas läppar...

Jag är inte rädd för att se på dem, har sett ett par stycken: Ett par screamfilmer, Vet vad du gjorde förra sommaren, någon Halloween, När lammen tystnar etc.

Av dom så är det bara När lammen tystnar som har haft kvalitet. Sämst var Halloween som jag och ett par kompisar satt och skrattade igenom (oj va dålig den var -_-).

Dock så skulle jag vilja se Texas Chainsaw massacre, den verkar bra :(.

Vote: Skit

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Skit

Inte för att skärckfilmer inte har något underhållningsvärde, utan för att alla jag sett har varit så patetiskt dåliga, i allafall när vi pratar "zombie-slash" filmer som ni verkar tycka om. Man vet exakt när zombierna kommer, exakt hur det kommer se ut, och oftast också hur det kommer att sluta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag tycker om skräckfilmer... jo, för att vara ärlig så är regissörer väldigt skickliga när de gör skräckfilmer. Man brukar säga att skräckfilmer avgör hur bra en regissör verkligen är...

Själv är jag ingen "big fan" av skräckfilmer men ett fåtal klassiker har man ju sett som t ex. The Shining från 1980 av Stanley Kubrick...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...