Jump to content

Grand Theft Auto 4


Jacker
 Share

Recommended Posts

Alla tankar om vart nästa GTA ska utspela sig. I London? I Chicago? Whatever...

Själv kom jag och tänka på en plats. Eller några kanske jag ska säga. Varför inte ta alla gammla städer igen?! D.v.s Liberty City, Vice City och San Andreas. Men SA är ju en stat, så då kan man ju bara välja en utav städerna... Isf faller min röst på Los Santos. Sen skulle man kunna ge städerna tillhörande landsbyggd. Så man kan köra utanför Liberty City och Vice City den här gången. Ta sig mellan städerna gör man via bil, flyg tåg eller båt. Men till skillnad från San Andreas behöver man inte köra/flyga/åka hela vägen mellan städerna. När man åkt en bit på de vägar som leder ifrån staden man är i svartnar skärmen och man ser olika mellansekvenser där man åker över slätter, igenom skogar, över broar, etc. Sen får man åter kontroll över bilen och du är i t.ex Vice City.

Designmässigt då? Städerna ser inte helt likadanna ut som i föregångarna. Det är fortfarnade Liberty City, Vice City och Los Santos känsla. Men man har gjort om det så städerna är mycket större och ser, som sagt, helt annorlunda ut. Givetvis ska det forfarnade vara Portland, Staunton Island och SV i Liberty City och desamma i de andra städerna (och kanske några nya). Ni förstår nog vad jag menar....

Varje stad med tillhörnade landsbyggd skulle kunna vara lika stor som San Andreas. D.v.s 3st San Andreas!

Tycker ni att det låter som en bra idé, eller har ni en helt annan vision?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer nog bli London år 1969 eftersom siffran "69" e med på så många ställen i SA. T e.x. Area 69,landningbanan på Easter Basin Airport, Dribblers basketlinne från ProLaps har nr.69 mm.

För det var en reklamaffisch i GTA3 där det stod "See you in Miami!"

Och ni vet vilket spel som kom efter GTA3(miami=Vice City om ni fattar ^_^ )

Redigerad av erik_vice88
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En ny stad, tack - vet dock inte vilken jag vill ha.

Men även skulle jag vilja att man kunde komma till Vice City till exempel och köra runt där - dock inte hela VC. I San Andreas gjorde man ju bara ett uppdrag i Liberty City; man fick inte göra någonting mer där ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Kommer nog bli London år 1969 eftersom siffran "69" e med på så många ställen i SA. T e.x. Area 69,landningbanan på Easter Basin Airport, Dribblers basketlinne från ProLaps har nr.69 mm.

För det var en reklamaffisch i GTA3 där det stod "See you in Miami!"

Och ni vet vilket spel som kom efter GTA3(miami=Vice City om ni fattar :huh: )

Sa inte Donald Love nåt i stil med "See you in Miami" också? Eller om det var nån annan... Ray var det nog! Man skjutsade honom till flygplatsen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag tycket man borde göra ett helt GTA:USA

alla de gamla städerna(fast större fast ändå lika) plus nya som chicago, st louis, seattle, phialadelphia, boston, atlanta, new orleans m.m och landsbygd förstås

(det borde också vara en icke-linjär story)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellre allt nytt, för liksom. En del av charmen i GTAspel, är ju enligt mig att inte hitta nåt i början. Man kan inget på kartan för 5 öre när man börjar spela. Och man har alla miljöer, och småställen, och sevärdheter framför sig. Helt nytt. Jag gillar det, och vill ha ny spelyta nästa GTA.

Men jag skulle vilja ha nåt som uppdrag "Saint Markos Bistro" i SA, det är mer än välkommet. Men själva spelytan ska vara ny. London i 3D skulle faktiskt det kunna bli, men frågan är om R* gör det. Jag skulle inte ha nåt emot det, men det är inte min drömstad.

Sen nya funktioner, eller ja... Kunna göra mer. Jag gillade verkligen de här grejer de har förnyat i GTAspelen. I GTA3 kunde man inte åka helikopter, och det enda planet var ett litet pluttigt Dodo. Inte kul. Men det var som en ledtråd. I VC kunde man ju åka helikopter, och flygplan. Och sen i VC fanns det gäng, haitaner, och cubaner. Då fanns de bara där, och kunde inte utrotas. Fanns inga "områden", så att säga.

I San andreas utvecklades detta, här kunde man ta över områden, här fanns det gäng. I VC fanns det även att man kunde byta kläder, vilket inte fanns i GTA3. Detta utvecklades till klädaffärer. Sen pluppade det nya grejer i SA, som vapenskill, gå på gym, flickvänner, cykel osv. Så egentligen om man tänker efter har det kommit ett nytt fordon i alla GTA.

I GTA3 -> VC(Helikopter, och lätthanterade flygplan.)

VC -> SA(Cykel.)

Blir det nåt nytt fordon i nästa GTA? Kanske skateboarden som det ryktades om innan SA.

Sen i alla GTA har det varit förrädare. I GTA3 var det redan i början. I GTA:VC i slutet. I GTA:SA efter ett tag...

Undrar om det blir nåt förräderi i nästa GTA, och hur det går till.

Humhum, kanske lite offtopic, men lite tankar om nästa GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycket man borde göra ett helt GTA:USA

alla de gamla städerna(fast större fast ändå lika) plus nya som chicago, st louis, seattle, phialadelphia, boston, atlanta, new orleans m.m och landsbygd förstås

(det borde också vara en icke-linjär story)

Skulle nog bli lite för mycket..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellre allt nytt, för liksom. En del av charmen i GTAspel, är ju enligt mig att inte hitta nåt i början. Man kan inget på kartan för 5 öre när man börjar spela. Och man har alla miljöer, och småställen, och sevärdheter framför sig. Helt nytt. Jag gillar det, och vill ha ny spelyta nästa GTA.

W0rd up!

Då såg man allt på ett helt annat sätt, man kände inte igen något... Nu känner man till allt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hellre allt nytt, för liksom. En del av charmen i GTAspel, är ju enligt mig att inte hitta nåt i början. Man kan inget på kartan för 5 öre när man börjar spela. Och man har alla miljöer, och småställen, och sevärdheter framför sig. Helt nytt. Jag gillar det, och vill ha ny spelyta nästa GTA.

Men jag skulle vilja ha nåt som uppdrag "Saint Markos Bistro" i SA, det är mer än välkommet. Men själva spelytan ska vara ny. London i 3D skulle faktiskt det kunna bli, men frågan är om R* gör det. Jag skulle inte ha nåt emot det, men det är inte min drömstad.

Sen nya funktioner, eller ja... Kunna göra mer. Jag gillade verkligen de här grejer de har förnyat i GTAspelen. I GTA3 kunde man inte åka helikopter, och det enda planet var ett litet pluttigt Dodo. Inte kul. Men det var som en ledtråd. I VC kunde man ju åka helikopter, och flygplan. Och sen i VC fanns det gäng, haitaner, och cubaner. Då fanns de bara där, och kunde inte utrotas. Fanns inga "områden", så att säga.

I San andreas utvecklades detta, här kunde man ta över områden, här fanns det gäng. I VC fanns det även att man kunde byta kläder, vilket inte fanns i GTA3. Detta utvecklades till klädaffärer. Sen pluppade det nya grejer i SA, som vapenskill, gå på gym, flickvänner, cykel osv. Så egentligen om man tänker efter har det kommit ett nytt fordon i alla GTA.

I GTA3 -> VC(Helikopter, och lätthanterade flygplan.)

VC -> SA(Cykel.)

Blir det nåt nytt fordon i nästa GTA? Kanske skateboarden som det ryktades om innan SA.

Sen i alla GTA har det varit förrädare. I GTA3 var det redan i början. I GTA:VC i slutet. I GTA:SA efter ett tag...

Undrar om det blir nåt förräderi i nästa GTA, och hur det går till.

Humhum, kanske lite offtopic, men lite tankar om nästa GTA.

Jag tycker man kan få en ny yta+ dom gamla städerna med tillhörande landsbygd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...