Jump to content

Vilken är den äckligaste/läskigaste filmen?


Meller
 Share

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker japansk skräck är ruggigt överskattad. Såg "The Ring"(Visserligen ameriknska versionen)för ett bra tag sen. Slöseri med tid, det gav mig inget. Är den Japanska versionen bättre?

den japanska e inte läskig. den japanska versionen är lite "mesig" tycker jag. såg dock inte hela japanska versionen, va tvungen att stoppa när det va ca. 20 min. kvar av filmen. sen spela mamma över den kasseten med ett program om insekter :rolleyes: .

den japanska versionen av the ring heter "ringu the ring" tror jag.

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Såg just Switchblade Romance(Haute Tension), usch ruggig.

Joo den är bra

Hade dom bara tonat ner blodet lite hade nog filmen varit bättre

*ignorerar* *ignorerar* *ignorerar*

Jag måste rekomendera TCM2 fan jag älskar den filmen..Den är inte lika bra som orginalet men nära på...

Redigerad av Tommy_Fido
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joo den är bra

*ignorerar* *ignorerar* *ignorerar*

Allt jag säger är bara att allt blodet gör att jag får svårt att ta den på allvar. Vill den vara en hjärndöd splatterfilm? Vill den vara en skrämmande, smart slasher?

Det sistnämnda, troligen. Men allt blodet känns lite väl haffsigt och slaffsigt för att kunna platsa där. Dessutom känns den så oseriös varje gång blodet börjar spruta 3-4 meter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt jag säger är bara att allt blodet gör att jag får svårt att ta den på allvar. Vill den vara en hjärndöd splatterfilm? Vill den vara en skrämmande, smart slasher?

Det sistnämnda, troligen. Men allt blodet känns lite väl haffsigt och slaffsigt för att kunna platsa där. Dessutom känns den så oseriös varje gång blodet börjar spruta 3-4 meter.

Nej det är det som är fräckt. Gillar du inte cikelssågs-scenen på slutet? Det är min favvo (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar du inte cikelssågs-scenen på slutet?

Jo då, den är ganska underhållande. Dock blir det bara komiskt av det hela när:

*Spoiler*

Hon hoppar upp på motorhuven och sågar föraren sönder och samman, medans blodet sprutar på i 5 minuter.

btw: Vad tyckte ni om twisten?

Tillhör ni skaran som som kände för Maria och verkligen ville att hon skulle klara det?

Själv tyckte jag det var ganska bra, men börjar det inte bli överanvänt?

btw2: Fido, Saw äger!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...