Jump to content

Vilken är den äckligaste/läskigaste filmen?


Meller
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"Polter Gheist" ellre hur det nu stavas är rätt läskig att se mitt inatten om man är typ 7 år som jag var en gång i tiden men numera tycker jag inte att några fimer är specielt läskiga...

...Eller jo förrutom "Tales From The Dark Side" och "Tales From The Crypt" :D

Ett måste! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Polter Gheist" ellre hur det nu stavas är rätt läskig att se mitt inatten om man är typ 7 år som jag var en gång i tiden men numera tycker jag inte att några fimer är specielt läskiga...

...Eller jo förrutom "Tales From The Dark Side" och "Tales From The Crypt" :P

Ett måste! :o

Tales from the darkside är ganska bra...Specielt med katten :D ...Tales from the crypt är hyfsad tv-serien är väldigt bra ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag menar filmen "Tales from the crypt" den är mycket bättre än både serien och "Tales from the dark side" Den är till och med läskig eller snarare hemsk  :D

Oj det blev lite fel vad jag menade var att tales from the crypt "filmen" är hyfsad och att tv-serien är väldigt bra...

EDIT: om man gillar tales from the crypt och tales from the darkside så rekomenderar jag creepshow ettan och tvåan...1an är en riktig klassiker

Redigerad av Tommy_Fido
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad handlar The Grunge om?  :P

Jag tycker att den läskigaste e makeovern på The Shining.

Men jag tycker nog det för att jag gick i trean när jag såg den första gången.  :unsure:

Flash-spel

http://www.imdb.com/title/tt0391198/

The normal façade of a modest house in Tokyo belies the hidden terror within. It is possessed by a violent plague that destroys the lives of everyone who enters. Known as The Grudge, this curse causes its victims to die in the grip of a powerful rage. Those who are fatally afflicted by the curse die and a new curse is born--passed like a virus to all those who enter the house in an endless, growing chain of horror. Karen is an exchange student studying social work in Japan who innocently agrees to cover for a nurse who didn't show up for work. When she enters the assigned home, she discovers an elderly American woman, Emma, who is lost in a catatonic state while the rest of the house appears deserted and disheveled. As she is tending to the stricken old woman, Karen hears scratching sounds from upstairs. When she investigates, she is faced with a supernatural horror more frightening than she could ever imagine. Within this house, a chain of terror has been set in motion resulting from a terrifying evil that was born years before. As more people die, Karen is pulled into the cycle of horror and learns the secret of the vengeful curse that has taken root in this house. Now she must stop it before it's too late.

Summary written by Sujit R. Varma

Kare Davis is a woman residing in Japan with her boyfriend, who is studying abroad. Temporarily assigned to be caretaker for a woman with severe sleeping conditions, Kare goes to an unsuspecting house. But what she finds, is something she would never expect. The house is plagued by the presence of murderous ghosts, the result of a curse. The curse is born from someone dying in a powerful rage. Now, Kare finds herself being tormented by that curse, as it eventually starts claiming it's victims.

Summary written by mystic80

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ironi du vet ^_^

tycker däremot att braindead är en riktigt rolig film :P

Haha, jag tänkte väll det, den är ju svinkul! :lol:

Switchblade Romance är rätt äckligt med tanke på allt våld. Bland dödas en hund med en rakkniv och en pojke i åtta-års åldern skjuts ihjäl med ett hagelgevär. Men den är riktigt bra! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Musiken i The Shining(den äldsta) var rätt creepy.

Bästa och mest skrämmande musiken från en skräckfilm är Halloween's tema, som jag rekommenderar alla att...ehh...se filmen för guds skull(Jag vill återigen påpeka att Gud inte existerar), det är en klassiker!

så rekomenderar jag creepshow
Usch, har det någonsin gjorts en sämre film(?), eller snarare en samling trista berättelser?

Switchblade Romance är rätt äckligt med tanke på allt våld.

Har haft den på datorn ett tag *Host*. Har inte tagit mig tid att se den, får fan ta och göra det snart(Hoppas innerligt att jag inte råkat fixa en dubbad version)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Startade det. Tog av mig hörlurarna och lyssnade bara halvt på ett öra. Tände taklampan. Tittade bakom mig. Började spela. Gick in i köket och såg animationen då man gick dit. Stängde av spelet. Jag tar det här en annan dag. När klockan inte är tjugo i tre på natten och min mörka fantasi inte skadar mitt omdöme...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bästa och mest skrämmande musiken från en skräckfilm är Halloween's tema, som jag rekommenderar alla att...ehh...se filmen för guds skull(Jag vill återigen påpeka att Gud inte existerar), det är en klassiker!

Nepp, Suspiria's låt klår Halloween! ^_^

Hmm, när det gäller "äckliga filmer", tror jag att jag väljer Phenomena,

inte läskig, men äcklig! :lol:

Killen som gör dom där filmerna, Dario Argento, ser fan läskig ut själv! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...