Jump to content

På Nyheterna Idag


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 226
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

vaddå våldta för att få poäng. Jag har inte fått ngt för att säta på en hora i röven, bara förlorat några hundra.

Dessutom kan ju svt fråga sej vad som dom tycker är bäst . Att jag tar farsans motorsåg och hagelgevär o blåser skallen av några männinskor. eller om jag gör det i ett spel. jag tycker det är helt fel med att förbjuda. Om ens föräldar e mä på det så ska ingen annan bry sej.

Och även om det förbjuds i Sverige så finns det andra sätt att komma över GTA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev mycket upprörd när jag såg erat reportage om TV-spelsvåld där ni pratade om spelet San Andreas. Jag kan inte första hur ett respekterat nyhetsprogram som ni kan sända så oerhört vinklad information. Att ni inte kan sända objektiv information har fått mig att tappa all respekt för er!

Spelet San Andreas utspelar sig i ghettot i Los Angeles i tidigt 90-tal och att man kan döda personer är det som oundvikligen brukar inträffa i gängkrig, att spelet erbjuder samma möjligheter som finns i verkligheten betyder inte att det på något sätt är en mördarsimulator. Jag och många med mig älskar detta spel för att friheten att göra som man vill är enorm.

Att ni sedan påstår att spelet enbart går ut på att våldta och mörda är inget annat än ren lögn! Jag förstår ärligt talat inte meningen med erat lilla inslag, var det bara för att provocera?

för er som är lite lata kan ni ju sända ovanstående eller använda det som mall, jag uppmanar alla att skicka ett mejl till SVT!

Trevligt, skickar in det inatt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dom nämner i inslaget att man i spelet får göra grova kriminella handlingar utan att behöva ta konsekvenserna, .. det är ju därför man spelar spelet, för att man itne är brotsling på riktigt, och de som inspireras att utföra våldshandligar IRL är ju skadade spykiskt från början, ingen kan från att vara mentalt normal gå till att bli massmördare/trafik-dåre genom att spela ett tv/dator-spel

jag tycker att man som förälder skall ta ansvar för vad sina barn spelar.. jag praoade på ett dagis en gång, där var det en 3-årig pojke som satt hemma å spelade tekken om dagarna, på honom märktes det att pojken inte var riktigt normal, men man kan inte räkna en 3-årig pojke som mentalt normal eftersom varken hans hjärna eller intelekt har växt klart..

jag är nu 16 år, började spela gta3 när jag var 13 och jag tyckte då att jag inte på något sätt ändrades av att spela gta, visst, nuförtiden om det är sent och jag måste hem kollar jag på varenda cykel om den är olåst, men det tycker jag är en mänsklig instinkt att försöka ta sej hem.. jag tror inte det kommer ifrån att jag har spelat för mycket gta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja de e sant! de blir nog värre om dom förbjuder det! nu sitter ju alla inne o spelar TV-spel istället för att vara ute o härja o göra staden osäker!! >_<

hehe jag åker bara till danmark via tåg sen så hoppar jag av i centrala köpenhamn köper de i en spelbutik stickerhem -_- om dom nu skulle förbjuda de ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dom kan väl inte få göra så? de e ju ingen lag som säger att man måste vara 18 utan de står på fodralet att man BÖR vara 18 för att spela det :/

Det står 18 + på fodralet ffs.. Snälla det är ju R* som satt åldersränsen inte "svt" dom gör bara det dom måste.. Ni klagar på allt som har med ert kära Gta: San Andreas ta det lungt vad ska hända om dom förbjuder det ni har ju endå spelet så.. Och jag tror inte att dom kommer och tar spelet ifrån er >_<.. Men det är fel av Svt att sända ut felaktig information men somsagt jag tror inte det hjälper om ni skickar in mail till svt och säger att dom har fel på en punkt bara..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det står 18 + på fodralet ffs.. Snälla det är ju R* som satt åldersränsen inte "svt" dom gör bara det dom måste.. Ni klagar på allt som har med ert kära Gta: San Andreas ta det lungt vad ska hända om dom förbjuder det ni har ju endå spelet så.. Och jag tror inte att dom kommer och tar spelet ifrån er >_<.. Men det är fel av Svt att sända ut felaktig information men somsagt jag tror inte det hjälper om ni skickar in mail till svt och säger att dom har fel på en punkt bara..

Det är INGEN åldersgräns på nått spel.

Det är Åldersrekomdas (nånting).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är mitt mail

I gårkväll visade ni ett repotage om våldsamma spel. Ni visade bilder ifrån spelet Grand Theft Auto San Andreas och jag vill bara påpeka att funktionen, våldta kvinnor inte innehåller sig i spelet.Vad spelet går ut på värkar ha undgått er helt och hållet. Jag tycker att ni ska söka runt lite på internet och på spelsidor för att se spelets betyg och läsa vad den värkliga "uppgiften" i spelet är. Ni kan gärna titta på eran egna hemsida, kontroll, och granska röstningen om höstens bästa spel. Jag kan nog gissa vilken som ligger högst. Om ni själva spelar igenom spelet så förstår ni nog själva varför. Varför skulle man nu ta ifrån spelet ifrån ungdomarna om det är så underhållande? Räcker det inte med att fritidsgårdarna försvinner? Den värkliga orsaken till våldet i samhället ligger inte i Grand Theft Auto. Jag tror inte att varken spel, tv, radio, musik eller film ligger bakom det. Det är våldet som föder spel inte tvärtom. Dock vill jag varna er om ett annat tv-spel som därimot är extremt våldsammt, Postal 2. Granska det och jämför med San Andreas.

Alexander 14 år

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

själv tyckte jag att svt gjorde rätt i en sak att berätta för föräldrar att san andreas är ett väldigt våldsamt spel och att dom borde kolla lite extra på spelet och se vad deras minstingar gör i spelets värld men en sak gör dom fel jo att krydda upp reportaget så att det värkar som det går ut på att döda så många oskyldiga som möjligt. och man får extra poäng genom att våldta men det tror jag bara är en missupfatning från att ta upp horor .

så innan ni skickar fler mejl läs detta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

själv tyckte jag att svt gjorde rätt i en sak att berätta för föräldrar att san andreas är ett väldigt våldsamt spel och att dom borde kolla lite extra på spelet och se vad deras minstingar gör i spelets värld men en sak gör dom fel jo att krydda upp reportaget så att det värkar som det går ut på att döda så många oskyldiga som möjligt. och man får extra poäng genom att våldta men det tror jag bara är en missupfatning från att ta upp horor .

så innan ni skickar fler mejl läs detta

Exakt! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev ett mejl till svt nu:

Jag såg erat repotage om tv-spelsvåld där ni smutskastade det nyligen släppta spelet Grand Theft Auto San Andreas. Jag förstår inte varför ni drar ner spelet och påstår att man kan våldta folk för poäng när detta inte alls går i detta spel och att hela spelet skulle gå ut på att springa runt och mörda folk.

Spelet går ut på att göra olika uppdrag åt folk där man till största delen kör bil och i bland skuter folk som attackerar en och ens "vänner"!! Aldså Inte våldtar gammla tanter, för denna funktion finns nämligen inte i detta spel!

Själv tror jag nog att de flesta barn och ungdomar vet skilnaden på spel och värklighet och inte går ut och mördar folk på grund av detta spel.

Hur ska folk nu veta om ni ljuger och vrider och vänder på alla repotage som ni gör så att de visar fel bild till allmänheten!!

Om ni vill ha någon respekt och trovärdighet kvar så bör ni nog göra ett uttalande i er nästa sändning där ni uppger att ni LJUGIT om spelet GTA SA och att det inte alls går att våldta folk eller bygger på att mörda folk!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...