Jump to content

På Nyheterna Idag


R2D2
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 226
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Kan dom aldrig fatta att GTA bara är ett spel och inget annat - det är personen som utövar våld i verkligheten som är skadad mentalt och det beror inte på spelandet utan ofta på att pappan har varit våldsam mot mamman eller mot barnet (personen) själv. Jag har spelat tv-spel sedan 1985 - inte fan springer jag runt ute och är våldsam!

Tycker allt detta är skrattretande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro...

Vissa människor kanske blir påverkade av såna spel.. Så man vet inte vem man vågar sälja till...

En kille som går i min klass verkar vara väldigt påverkad av data spel, men trots allt spelar han inte våldsamma data/tv spel. Det kanske igentligen bara är såna dator spel han behöver.. Eftersom han är väldigt beroende av att slåss, om han skulle ha spelat GTA spelen så skulle han kanske ha blivit väldigt trött på att slåss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan dom aldrig fatta att GTA bara är ett spel och inget annat - det är personen som utövar våld i verkligheten som är skadad mentalt och det beror inte på spelandet utan ofta på att pappan har varit våldsam mot mamman eller mot barnet (personen) själv. Jag har spelat tv-spel sedan 1985 - inte fan springer jag runt ute och är våldsam!

Tycker allt detta är skrattretande!

Håller fullständigt med dig, eftersom man också har spelat tv-spel sen den tiden. Vi borde ju låsa in oss gulklädda i ett mörkt skåp och knapra piller i sånt fall [pac man] eller så borde vi käka svamp och bli stora om man skulle ha blivit påverkad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej, jag såg eran sändning igår om San Andreas och ni påståt att man ska kunna våldta och få poäng, jag har nu letat efter denna funktion i flera timmar, kan ni snälla säga hur man gör??? det verkar väldigt roligt att våldta oskyldiga, det tycker nog alla dom miljoner spelare som har detta spel. medans jag väntar på att ni ska svara ska jag springa runt och brutalt mörda oskyldiga, både i verkligheten och i spelet

hmmm... nää jag tror inte jag ska skicka det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej, jag såg eran sändning igår om San Andreas och ni påståt att man ska kunna våldta och få poäng, jag har nu letat efter denna funktion i flera timmar, kan ni snälla säga hur man gör??? det verkar väldigt roligt att våldta oskyldiga, det tycker nog alla dom miljoner spelare som har detta spel. medans jag väntar på att ni ska svara ska jag springa runt och brutalt mörda oskyldiga, både i verkligheten och i spelet

hmmm... nää jag tror inte jag ska skicka det...

ska faktiskt skicka in de där mejlet som va typ 1 ovanför eller nåt... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej, jag såg eran sändning igår om San Andreas och ni påståt att man ska kunna våldta och få poäng, jag har nu letat efter denna funktion i flera timmar, kan ni snälla säga hur man gör??? det verkar väldigt roligt att våldta oskyldiga, det tycker nog alla dom miljoner spelare som har detta spel. medans jag väntar på att ni ska svara ska jag springa runt och brutalt mörda oskyldiga, både i verkligheten och i spelet

hmmm... nää jag tror inte jag ska skicka det...

bästa jag läst på länge känns det som...undrar hur de skolla reagera om du skickade detta mejl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bara för jag blir beroende av ett spel betyder inte de att det är r* och spel butikernasfel och man måste sluta sälja spelet. det är mitt fel. I så fall kunde dom ta bort alla vapenberoende. folk som köper k-pistar olagligt o sånt. de är ju mycket farligare än ett spel. Ta hand om dom istället.

Ett spel finns för att man ska göra grejer som man inte får i verkligheten. det är ju de som gör spelen roliga. jag tror inte det är spelen som påverkas hade han inte påverkas av de spelet så hade han påverkats av en film som han såg senare på kvällen. och då hade dom inte skyllt på filmen då hade dom sagt att han var normal och ville göra så bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla vet väl att man tränar upp sin vapenteknik genom att spela våldsamma spel.

Likaså tränar man samtidigt också upp sitt psyke för att kallt kunna döda andra individer.

Med detta menas att du är en fullfjädrad elitsoldat den dagen du byter ut handkontrollen mot ett automatvapen.

Om detta stämmer borde all form utav idrottsträning vara onödig. Om handkontrollen kan träna upp vapenhantering borde den också kunna användas för att träna upp morgondagens NHL stjärnor eller fotbollstjärnor.

Med handkontrollen tränar spelaren upp sitt ben eller färdighet med hockeyklubba och förvandlas genast till Zidane eller Peter Forsberg . :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla vet väl att man tränar upp sin vapenteknik genom att spela våldsamma spel.

Likaså tränar man samtidigt också upp sitt psyke för att kallt kunna döda andra individer.

Med detta menas att du är en fullfjädrad elitsoldat den dagen du byter ut handkontrollen mot ett automatvapen.

Om detta stämmer borde all form utav idrottsträning vara onödig. Om handkontrollen kan träna upp vapenhantering borde den också kunna användas för att träna upp morgondagens NHL stjärnor eller fotbollstjärnor.

Med handkontrollen tränar spelaren upp sitt ben eller färdighet med hockeyklubba och förvandlas genast till Zidane eller Peter Forsberg . :)

Mycket bra skrivit! Ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För några år sedan, när jag var sugen på frukt, fick jag för mig att jag skulle gå ut och blåsa salivbubblor på flygande lila kastelotter. När dessa kapslats in i bubblorna så skallade jag in dom i en vägg. Då förvandlades de till en klase vindruvor. När jag åt upp dem fick jag pengar.

Då var det minsann ingen som klagade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...