Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 months later...
Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv.

Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? ;)

Black metal can kiss my ass :mellow:

Nä, men Heavy metal är väldigt sött. Där otroligt många av min musik smak ligger.

Lyssnar även på lite lugnare musik ibland, däribland. Zz top, Smashmouth och 3 doors down.

Resten är hårdrock nästan. Har inte så grymt mycket musik men... börjar få ;)

Slänger allt jag inte gillar direkt, har bara såna låtar jag tycker om.

Så för jag tycker om Metallica har jag inte 20 extra låtar av dom för jag är fan. Det är bara så gay. Gay, gay....Gay!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv.

Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? :mellow:

Vet ej riktigt vad som är blackmetal men jag antar det är sånt där med growl och sånt?

Iallafall... Faithfulldarkness är ganska bra. En i min klass bror spelar trummor där btw. ;)

faithfulldarkness

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna ska upp förhelvete, håll den vid liv.

Någon som gillar Blackmetal? Favoritband i så fall? :mellow:

Blackmetal har jag inte hört något/så mycket vad jag vet. Lyssnar i vanliga fall på melodisk death metal, typ soilwork, In flames och en del Children of bodom. Vilka band tycker du är bäst inom blackmetal? Alltid kul att pröva något nytt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näjje, Growl hör man i Death metal.

Merkky: The Haunted är väl mer åt post-thrash hållet? Kassa är dom iaf, brödrarna var mycket bättre i At The Gates.

Och CoB är väl Power metal med harsh vocals? :)

En kompis som är ett gigantiskt fan av CoB säger att det är extreme metal, fast iofs är både death och black undergenres till extreme, det här med metalgenres kan vara riktigt jävla knepigt ibland.

Själv gillar jag inte black metal så himla mycket, tycker death metal är mycket trevligare :)

Såhär säger Wikipedia om CoB

There is some contention regarding the band's genre classification, but in general the band's musical style can be described as a hybrid of black metal, power metal, neoclassical metal, and melodic death metal.
Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kompis som är ett gigantiskt fan av CoB säger att det är extreme metal, fast iofs är både death och black undergenres till extreme, det här med metalgenres kan vara riktigt jävla knepigt ibland.

Själv gillar jag inte black metal så himla mycket, tycker death metal är mycket trevligare :)

Såhär säger Wikipedia om CoB

Well, det där är ju skitsnack rätt igenom. Icke att CoB har en gnutta black metal i sig, i så fall skulle det vara rösten, men den är mer death enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...