Jump to content

Politik


darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Själv är jag liberal.

Här är skildnaderna

Kommunist:

Staten äger allt.

Alla får lika hög lön, oavsett om du jobbar på Mc Donalds eller är civilingenjör!

Kommunister vill ha allting snabbt, alltså frågar man inte folket vad dom tycker, alltså ingen demokrati!!!

Socialdemokrat:

Se sverige idag!!!

Liberal:

Det viktigaste står staten för, polis, militär, skola, brandförsvar, sjukvård, rättsväsende och diverse myndigheter. Då du är ung och går i skolan bestämmer du din framtida lön genom hur du pluggar: hög utbildning=hög lön, ingen utbildning=inget jobb.

Konservativ:

Samma som ovan, fast privat skola och sjukvård. Få myndigheter och segt att ändra i lagar. Kyrkan spelar ofta stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du är ju helt sjuk som framställer det liberala i så bra dager och kommunism i så dålig. Helt blåst.

Ta reda på fakta och döm de olika åsikterna rättvist, vad för politik du än tillhör kan du väl, om du ska utnyttja forumets utrymme, komma med nåt vettigt.

Sedan vet jag ju sedan tidigare att du inte är sen att komma med hets mot folkgrupper så du står inte särskilt högt hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är ju helt sjuk som framställer det liberala i så bra dager och kommunism i så dålig. Helt blåst.

Ta reda på fakta och döm de olika åsikterna rättvist, vad för politik du än tillhör kan du väl, om du ska utnyttja forumets utrymme, komma med nåt vettigt.

Sedan vet jag ju sedan tidigare att du inte är sen att komma med hets mot folkgrupper så du står inte särskilt högt hos mig.

W0rd du beskriver de olika sakerna så som du ser det med din förvridna syn, så kommunism är en politik där staten äger allt och alla och människor har inga rättigheter? Det är närmare ett utopia skulle jag vilja beskriva det men det är ju en utopi så... "Se på Sverige idag", det är inte bara sossarna som bestämmer allt utan de andra partierna är också med, riksdagen kanske du har hört talas om? Sedan röstar vi om vissa viktiga saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd du beskriver de olika sakerna så som du ser det med din förvridna syn, så kommunism är en politik där staten äger allt och alla och människor har inga rättigheter? Det är närmare ett utopia skulle jag vilja beskriva det men det är ju en utopi så... "Se på Sverige idag", det är inte bara sossarna som bestämmer allt utan de andra partierna är också med, riksdagen kanske du har hört talas om? Sedan röstar vi om vissa viktiga saker.

Jag har inte sagt att sverige är kommunistiskt.

Jag säger bara att många har röstat på kommunism.

Staten äger ALLT i en renodlad kommuniststat, men folket har rättigheter, dock inte demokratiska, det kommer först i "socialdemokrat".

Och en utopi?

Nä, det ska löna sig att vara flitig.

Och hets mot folkgrupp?

Vilken folkgrupp skulle det vara?

Sorry om ni missupfattade.

Dessutom är dom termerna så som jag har uppfattat dom.

Titta inte bara titeln, utan på texten i min beskrivning. Ni kan uppfatta konservativ som det ni tycker är kommunism eller tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående din hets mot folkgrupp så anspelade jag på din tråd om att det var rätt av USA att attackera Mellanöstern eftersom "alla i Mellanöstern ändå var emot Västvärlden", där postade du även en massa bilder om hur man exempelvis skulle döda talibaner och så.

Bara för att fräscha upp ditt minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående din hets mot folkgrupp så anspelade jag på din tråd om att det var rätt av USA att attackera Mellanöstern eftersom "alla i Mellanöstern ändå var emot Västvärlden", där postade du även en massa bilder om hur man exempelvis skulle döda talibaner och så.

Bara för att fräscha upp ditt minne.

Ja, Al-Quaida ska man ta hand om på det viset. AQ hade makten i Afghanistan.

AQ vill döda oss alla. Jag har sagt att jag ogillar AQ, inte MUSLIMER! Muslimer e OK, en av mina vänner e muslim!

Däremot har jag sagt och säger fortfarande att det var fel att anfalla Irak!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte sagt att sverige är kommunistiskt.

Jag säger bara att många har röstat på kommunism.

Staten äger ALLT i en renodlad kommuniststat, men folket har rättigheter, dock inte demokratiska, det kommer först i "socialdemokrat".

Och en utopi?

Nä, det ska löna sig att vara flitig.

Och hets mot folkgrupp?

Vilken folkgrupp skulle det vara?

Sorry om ni missupfattade.

Dessutom är dom termerna så som jag har uppfattat dom.

Titta inte bara titeln, utan på texten i min beskrivning. Ni kan uppfatta konservativ som det ni tycker är kommunism eller tvärtom.

Jag har inte påstått att du har sagt det heller.

Vet du ens vad staten är? Det är människorna i landet. ^_^

Du vet väl också vad utopi betyder?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...