Jump to content

Politik


darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Håller med dig vad gäller vapenlagarna, Jacker. ALLA bör bära omkring på semiautomatiska vapen. Kommer EN tjuv in i en butik och försöker göra väpnat rån kan alla andra kunder rikta vapnet mot honom. Banditerna skulle bli chanslösa. Då skulle ingen våga använda vapen eller begå brott längre.

Hmm du är ironisk va? om inte, kolla Bowling for Columbine. Du kommer garanterat få ändrad uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller med dig vad gäller vapenlagarna, Jacker. ALLA bör bära omkring på semiautomatiska vapen. Kommer EN tjuv in i en butik och försöker göra väpnat rån kan alla andra kunder rikta vapnet mot honom. Banditerna skulle bli chanslösa. Då skulle ingen våga använda vapen eller begå brott längre.

ja visst hade det varit bra för då hade det ju varit lättare för brottslingar att skaffa vapen och det är ju lagligt att andvända dem så rån skulle väl klassas som lagliga också, fan vilket bra land... allvarligt du är den dummaste människa med den dummaste synen på verkligheten jag sett!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur ska man veta när en människa med såna åsikter som dig är ironisk då?

Vaddå "en människa med dina åsikter". Dessutom har jag ju tidigare skrivit att USAs vapenlagar är dåliga och borde skärpas. Jag är Liberal. Alltså vill jag att alla ska ha möjligheten att göra något av sitt liv genom att kämpa. Inget kämpande, inga pengar. Hade jag varit konservativ hade jag sagt: varje man för sig själv. Alla ska enligt mig ha rätt till skola, sjukvård, barnbidrag och även under kortare perioder: diverse bidrag.

Men jag vill även att den som sliter häcken av sig ska få lön för mödan. Visst ska miljonärsskatten finnas för dom som tjänar så mycket så att dom inte vet vad dom ska göra av det. Men vill nån starta ett företag och därigenom förverkliga sina drömmar och på samma gång ge folk chans till jobb ska han gärna få göra det. Det är det ordet "Liberal" betyder för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är Liberal. Alltså vill jag att alla ska ha möjligheten att göra något av sitt liv genom att kämpa. Inget kämpande, inga pengar. Hade jag varit konservativ hade jag sagt: varje man för sig själv.

Om du tittar på det svenska (västvärlds) samhället nu så är det tvärtom.

De flesta är egoistiska, kämpar ingenting, får pengar ändå. Förr i tiden höll folk ihop.

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste tycka någonting. För er som säger att ni inte bryr er tycker väll lika gärna att vi kan bo i trähyddor, eller att grannen har en ny limousin, och du har en gammal ford. Det är en annan sak att tycka att alla partier är samma skit, som inte kommer någon stans i alla fall.

Själv så är jag röstade jag på Socialdemokrat. Fast egentligen är jag vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hördedudu. Hade det varit en Italiensk terrorgrupp skulle hela organisationen jagats ner och satts i fängelse av Italienarna själva. Bin Ladin styrde i stort sett afghanistan. Sen var det fel med Irak. Men Afghanistan var helt rätt. ALLA LÄNDER SKA VARA DEMOKRATIER!!! PUNKT SLUT! Annars borde man skita i att ge dom miljarder i bistånd.

Jo det fattar jag, men det var bara som exempel.

Bin Ladin styrde inte alls Afghanistan.

Så dom länder som inte är demokratier kan man lika gärna bomba sönder? Skicka lite bombplan till tätorterna, då får man flest "frags". Våldet skall härska! "Om dom inte blir demokrati så skall vi döda deras oskyldiga medborgare! Och sno lite olja!"

(Om det är någon icke-demokrati som skulle behöva omvandlas är det väl ändå kommunist-Kina)

Bush säger: Vi ska befria världen från terrorn!

Bush menar: Vi snor deras olja och lägger benen på ryggen!

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är vi off topic igen.

Nu släpper vi allt USA-tjafs. Det här handlar om vänster och högerfrågor.

Och Emas...

Vad menar du?

"För er som säger att ni inte bryr er tycker väll lika gärna att vi kan bo i trähyddor, eller att grannen har en ny limousin, och du har en gammal ford. Det är en annan sak att tycka att alla partier är samma skit, som inte kommer någon stans i alla fall."

För dom du beskriver så vaddå?

Håller dock med om en sak: alla måste ha en ideologi, och inte rösta på ett visst parti för att du alltid har gjort det, eller ännu värre: rösta på det parti som vill göra minst förändringar, trots att den befintliga politiken inte är hållbar.

Skulle va trevlig om man skulle släppa ner en bomb (Inte som i "BOOM, nu är alla döda", utan en politisk bomb som ställer allt upp och ner) i rosenbad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lol vad var det för allternativ och förklaringar!?

Sossarna är några halvborgerliga mesar, kommunister är nog aningen mer realistiska idag och alla kan inte tjäna lika mycket tyvärr men jag har aldrig träffat en kommunist som är sådan.

Och vad räknas som liberal och konservativ, i usa är skillnaden lika med noll och i sverige sympatiserar de med varandra så om du röstar på ett liberalt parti så kan du lika gärna ge makten åt ett konservativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bush gjorde helt fel som bombade i Afghanistan!

Om vi säger så här: Hade 16 av terroristerna varit från Italien, inte fan hade USA då gått in och bombat Frankrike. Inte hade man heller bombat Italien.

Men därborta, när 16 av terroristerna var från Saudiarabien, då spelar det tydligen ingen roll vilket land man bombar.

Man ville ju inte hamna på tvären med den inflytelserika Saudiarabiska kungafamiljen som kontrollerar stora delar av världens olja.

Där borta är ju tydligen 99% procent av befolkningen terrorister, så varför inte bomba lite varstans?

Det är ju för att i frankrike och italien har man tagit makten genom folkval.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig vad gäller vapenlagarna, Jacker. ALLA bör bära omkring på semiautomatiska vapen. Kommer EN tjuv in i en butik och försöker göra väpnat rån kan alla andra kunder rikta vapnet mot honom. Banditerna skulle bli chanslösa. Då skulle ingen våga använda vapen eller begå brott längre.

Darjak i Phillipinerna har så gott som alla vapen men vet du vad?

Det är landet med flest mord i världen per människa.

LOL!!!

Vill bara säga att jag inte orkar skriva ett enda stort inlägg då de handlar om tre olika saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju för att i frankrike och italien har man tagit makten genom folkval.

Jo, men som sagt: Det var ett exempel som inte bör tas bokstavligt talat.

Och om Berlusconi verkligen sitter där han sitter för att han har folket i ryggen eller för att han kontrollerar Italiens media låter jag vara osagt!

P.S Editera nästa gång! Dubbelpost är ej tillåtet inte heller trippelpost bör väl falla inom reglernas gränser då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...