Jump to content

Politik


darkjak
 Share

Vilken politisk inriktning har du?  

144 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 818
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

jajamen (inte)

och tacka vet jag texas, spränga nån med en granatkastare eller rocketlauncher, skylla på självförsvar och komma undan medans 92% av svarta befolkningen blir anklagade av en och samma polis för att ha sålt "doooååååpe" till honom, han var ju sheriff så självklart väger ju hans ord tyngre och bevis krävs inte för att sätta hundratals människor i finkan jättebra regler där....

i californien erkänner 95 procent av alla som blir anklagade till nåt (tillome mord) bara för att straffen blir lindrigare då! asså dom har inte ens gjort nåt och vågar inte gå till domstol för då får dom livstid istället för 6 år

tycker det är bra att folk får ha vapen också, springa omkring i skogarna och skjuta vilt på träden och skita i om dom träffar ett par joggande panchisar i magen... yay! heja bush... eller? skärpning amerika!

darkjak: självklart tycker jag sveas rättsystem är extremt fjantigt! men bättre om att det blir som jag skrivit ovan?

Tre brott ger livstid?

Aldrig hört talas om det...

Och som sagt, USA bör ha aningen bättre vapenlagar.

Och visst bör en polis vittnesmål väga tyngre än en anklagads.

Tycker inte att det bör få finnas nassar, rassar eller fascar i polisen.

Men kom igen: USA har ett bättre skattesystem.

Här är skatterna så höga att industrierna FLYR. Göran Persson e helt korkad. Han vill att hela sveriges befolkning ska bli ett gäng kontorsnissar, och att grovjobbet ska skötas av afrikaner. Därför skattar han ihjäl företag så att alla outbildade får gå på bidrag hela tiden. Och så satsar man knappt nånting på forskning. Om det inte vore för Socarnas ekonomipolitik skulle SAAB garranterat stannat.

Jag ska säga så här: min farsa äger en fabrik. Allting gick bra under lågskattedagarna, och han sammarbetade med företag världen över. Familjen var rik, med fina bilar, båtar och ett helsjyst hus. Men då skatterna sköt i höjden gick hans svenska sammarbetspartners i konkurs, och farsans företag började gå asdåligt. Kommunpolitikerna vill att han ska vara tacksam för att han tidigare fått bidrag för att rädda företaget. Tacksam för VAD? Han skulle inte ha suttit i den här soppan om det inte vore för skatterna!

Och här är en annan orsak till att jag ogillar kommunister: min familj kommer från ett före detta Sovietiskt land. Före kommunisttiden ägde vår familj hotel, mejerier och industrier. Då kommunismen kom tog djäklarna alltsammans, som min släkt slitit i tiotals år för att få ihop till. Min mors farbror ägde ett av dom modernaste mejerierna i landet!

Alltså: vi har blivit rånade TVÅ gånger. Så förvänta er inte att jag någonsin tänker tollerera kommunism eller höga skatter!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tre brott ger livstid?

Aldrig hört talas om det...

Och som sagt, USA bör ha aningen bättre vapenlagar.

Och visst bör en polis vittnesmål väga tyngre än en anklagads.

Tycker inte att det bör få finnas nassar, rassar eller fascar i polisen.

Men kom igen: USA har ett bättre skattesystem.

Här är skatterna så höga att industrierna FLYR. Göran Persson e helt korkad. Han vill att hela sveriges befolkning ska bli ett gäng kontorsnissar, och att grovjobbet ska skötas av afrikaner. Därför skattar han ihjäl företag så att alla outbildade får gå på bidrag hela tiden. Och så satsar man knappt nånting på forskning. Om det inte vore för Socarnas ekonomipolitik skulle SAAB garranterat stannat.

Jag ska säga så här: min farsa äger en fabrik. Allting gick bra under lågskattedagarna, och han sammarbetade med företag världen över. Familjen var rik, med fina bilar, båtar och ett helsjyst hus. Men då skatterna sköt i höjden gick hans svenska sammarbetspartners i konkurs, och farsans företag började gå asdåligt. Kommunpolitikerna vill att han ska vara tacksam för att han tidigare fått bidrag för att rädda företaget. Tacksam för VAD? Han skulle inte ha suttit i den här soppan om det inte vore för skatterna!

Och här är en annan orsak till att jag ogillar kommunister: min familj kommer från ett före detta Sovietiskt land. Före kommunisttiden ägde vår familj hotel, mejerier och industrier. Då kommunismen kom tog djäklarna alltsammans, som min släkt slitit i tiotals år för att få ihop till. Min mors farbror ägde ett av dom modernaste mejerierna i landet!

Alltså: vi har blivit rånade TVÅ gånger. Så förvänta er inte att jag någonsin tänker tollerera kommunism eller höga skatter!

en polis mot en skurk, självklart ska polisens ord väga tyngre men kom igen USA, 1 polis mot ca 250 personer varav hälften inte ens var i delstaten då dom blev anklagade, dessutom var polis rasist in i fingerspetsarna, nog borde ju usa tänka realistiskt och inte bara med armhålorna!

tycker inte USA är bättre än sverige på nåt sätt!

men jag håller med om att skatterna börjar dränka oss nu för tiden

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och tacka vet jag texas, spränga nån med en granatkastare eller rocketlauncher, skylla på självförsvar och komma undan

Tveksamt då det är olagligt att äga raketgevär i Texas.

medans 92% av svarta befolkningen blir anklagade av en och samma polis för att ha sålt "doooååååpe" till honom,

I Texas? Om vi kollar upp det här så ser vi att det fanns 2.404.566 svarta i Texas år 2000, 92% av det blir 2.212.200. Om vi antar att det tar en minut att fylla i pappersarbetet för varje person så skulle den stackars polisen fått jobba dygnet runt utan avbrott i över fyra år. Minst sagt imponerande.

i californien erkänner 95 procent av alla som blir anklagade till nåt (tillome mord) bara för att straffen blir lindrigare då! asså dom har inte ens gjort nåt och vågar inte gå till domstol för då får dom livstid istället för 6 år

Menar du att 95% av alla fångar i Kalifornien är oskyldiga? Har du någon källa att backa upp det där med för det lät lite väl otroligt.

självklart tycker jag sveas rättsystem är extremt fjantigt! men bättre om att det blir som jag skrivit ovan?

Nä, dessutom verkar du ha hittat på alltihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och här är en annan orsak till att jag ogillar kommunister: min familj kommer från ett före detta Sovietiskt land. Före kommunisttiden ägde vår familj hotel, mejerier och industrier. Då kommunismen kom tog djäklarna alltsammans, som min släkt slitit i tiotals år för att få ihop till. Min mors farbror ägde ett av dom modernaste mejerierna i landet!

Alltså: vi har blivit rånade TVÅ gånger. Så förvänta er inte att jag någonsin tänker tollerera kommunism eller höga skatter!

Givetvis kan det kännas tungt att bli fråntagen sina företag. Men om kommunismen skall fungera måste man ta ifrån folk från deras företag. Sånt är livet. <_< Man kan ju alltid diskutera moralen i att låta en människa leva i lyx, medan andra får leva i sopnedkastet. :huh: Så är det ju som bekant i Ryssland nu när kommunismen är borta. >_< Likadant i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och visst bör en polis vittnesmål väga tyngre än en anklagads.

Om ord står mot ord tycker jag verkligen inte att den enes ord ska väga in tyngre för att han råkar ha någon bricka på bröstet.

Men kom igen: USA har ett bättre skattesystem.
Ja visst jättebra. För dom rika knösarna iaf.

Tveksamt då det är olagligt att äga raketgevär i Texas.

I Texas? Om vi kollar upp det här så ser vi att det fanns 2.404.566 svarta i Texas år 2000, 92% av det blir 2.212.200. Om vi antar att det tar en minut att fylla i pappersarbetet för varje person så skulle den stackars polisen fått jobba dygnet runt utan avbrott i över fyra år. Minst sagt imponerande.
Den övre behöver du väl inte ta så fruktansvärt bokstavligt talat? Du fattar ju vad han menar.

Den undre är också en överdrift som du inte behöver ta bokstavligt talat. Det är ingen faktauppgift.

Menar du att 95% av alla fångar i Kalifornien är oskyldiga? Har du någon källa att backa upp det där med för det lät lite väl otroligt.

Nope, han menade naturligtvis att 95% av dom som är oskyldiga men ändå kommer dömas, hellre erkänner.

Nä, dessutom verkar du ha hittat på alltihop.

Överdivit lite: Ja. Hittat på: Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LYX?

Vår familj jobbade ihop till det där. Om det inte vore för massvis med privata företag skulle man inte behöva utveckla sina produkter. Alltså: hade TV-spelsindustrin tagits över av kommunister skulle alla företag utom ett lagts ner, och vi hade i bästa fall suttit vid SNES. Vet du hur man gjorde för att ALLA skulle bli sysselsatta i det gamla Soviet? Då farsan var där brukade det finnas tre stämplar som skulle stämplas i ditt pass, som stämplades i av tre olika personer i samma kontor, trots att det hade varit lika bra att låta en person göra alla. Nu håller skatterna på att knäcka SAAB, och ni vill fortfarande ha kommunism.

Och jag har sagt det innan: jag ogillar Bush. Det var Bush's initiativ att anfalla Irak, inte Amerikanernas (har i alla fall inte hört talas om nåt val i frågan).

Vi måste låta industrierna blomstra, så att så många företag som möjligt kan anställa så många som möjligt. Dessutom måste man göra nåt åt de här djäkla parasiterna som sjukskriver sig utan orsak. Känner en kärring som har sjukskrivit sig, och sedan går på clubbar var och varannan dag. Jag kan säga dig att hon inte är sjuk på nåt vis. Möjligtvis är hon lat. Och alla dom här som kallar sig utbrända... Tror att dom låtsas. Vad jag vet finns det inga utbrända i andra länder. Där jobbar man på tills man svimmar av på jobbet.

Och sen måste man göra något åt militären. Den är ju värsta miniminiskiten. Vi har färre flygplan än vad Saddam hade (200), och kolla hur lätt det va att klara av den flygstyrkan. Och sen vill man minska vår flygstyrka ytterligare, till ynkliga 80! Och vilken djäkla skit att alla som vill inte får göra lumpen. Kommer nog att få intensivträna före mönstringen för att komma med. Och så låter vi köra slut på våra redan få pansarvagnar i Afrikas öknar, som maskinerna inte ens är byggda för.

Och "grön skatteväxling". Varför lyssnar Soccarna till dom där fjantarna? De fick nätt och jämnt 4%, och ändå lyder alla dom. Hoppas att de borgerliga vinner. Jag ska ha en bil. En snygg, snabb och bra bil. Ingen Lada eller Trabant eller nåt sånt skräp. För mig är det en Honda Civic som gäller, och då jag får riktigt mycket pengar blir det en Ford Mustang av nästa generation, eller en fet Ferarri.

Ju hårdare man kämpar, destu mer lön bör man få!!! Jag går en naturvetenskaplig utbildning, och efter gymnasiet ska jag gå en högskoleutbildning. Jag kämpar alltså hårt. Då ska jag få bra betalt sen. I alla fall lååååångt bättre än dom där som skolkar igenom grundskolan, får IG i det mesta, skiter i gymnasiet och festar varenda eviga kväll!

Får jag lust att skapa mitt egna företag som gör TV-spel eller sportbilar ska jag ha rätt att göra det med MINA pengar som JAG TJÄNAT igenom HÅRT ARBETE! Ni som har latat er hela livet, och bara njutit hittills, till er kan jag bara säga: WAKE UP, u'r gonna be DIRT POOR, and u DESERVE it!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tveksamt då det är olagligt att äga raketgevär i Texas.

I Texas? Om vi kollar upp det här så ser vi att det fanns 2.404.566 svarta i Texas år 2000, 92% av det blir 2.212.200. Om vi antar att det tar en minut att fylla i pappersarbetet för varje person så skulle den stackars polisen fått jobba dygnet runt utan avbrott i över fyra år. Minst sagt imponerande.

Menar du att 95% av alla fångar i Kalifornien är oskyldiga? Har du någon källa att backa upp det där med för det lät lite väl otroligt.

Nä, dessutom verkar du ha hittat på alltihop.

thats my point han gjorde ju inte ens rapporter, det var bara han ord mot deras, inget annat

men herregud så jättemoooooget att LÅTSAS missförstå! du vet ju vad jag menar!

det är möjligt att andvända rpg som självförsvar i texas bara så du vet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är bättre med USA's regler? Efter tre lagbrott blir det livstid? Även om det bara är för felparkeringar?

USA's regler? Det är bara i en delstat som man kan få livstid för snatteri el. dyl, men då måste de två andra brotten vara våldsbrott eller något annat grovt brott. Och förresten ska de rösta om den lagen nu i vinter i Kalifornien. länk.

Den undre är också en överdrift som du inte behöver ta bokstavligt talat. Det är ingen faktauppgift.

Jag menade att om alban-apa ska ljuga ihop "faktauppgifter" som "92% av svarta befolkningen" så borde han åtminstone försöka hålla sig inom rimlighetens gränser.

thats my point han gjorde ju inte ens rapporter, det var bara han ord mot deras, inget annat

Men om han inte anmälde någon för något brott, varför bry sig överhuvudtaget?

du vet ju vad jag menar!

Nej, jag har faktiskt ingen aning. Vad menar du?

det är möjligt att andvända rpg som självförsvar i texas bara så du vet

Det var mer än vad jag visste. Källa tack.

edit: Jag har googlat runt lite så nu får jag väl erkänna att du har rätt. Men jag har svårt att tänka mig att folk som lägger så mycket tid och pengar för att skaffa sig licenserna som krävs och vapnen skulle springa runt och spränga folk i luften till höger och vänster.

Redigerad av Koffein
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej sry. Trodde faktiskt det var mer utbrett!

Nu är ju iof. Kalifornien inte den enda delstaten som har en "three strikes"-lag, det finns runt 20 till som har liknande lagar, men det är som sagt bara i Kalifornien som det räcker med en mindre förselse för att få livstid om man redan har dömts för två brott på den här listan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa att det var förenklat, och att det var det uttrycken betyder för MIG, inte vad det egentligen betyder. Men faktum fortstår: min familj har blivit rånade av vänstringar TVÅ gånger. Det kommer alldrig jag förlåta, förrän vi får tillbaks vartenda öre (i den tidens valutanivå). Och acceptera det kommer vi alldrig att göra.

Min farsa växte upp i en fattig familj. Då han var 14 år gammal fick han sluta skolan och jobba för att försörja hans mor och syskon, eftersom att hans far hade dött. Det han fick kämpade han ihop under en period på en bra bit över 30 år. Hans företag "räddades" av bidrag och kontakter, men om det inte vore för staten skulle han säkert varit rik och gått i pension idag, men nu ska han egentligen pensionera sig snart, men han jobbar istället för att återfå det han en gång hade, och det han enligt mig gjort sig förtjänt av!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om han inte anmälde någon för något brott, varför bry sig överhuvudtaget?

för att han fick alla dömda förutom dom som hade alibi på att ha varit utanför delstaten! därför bryr JAG iaf mig din jävla apa

vafan jobbar du för mister buske eller? eller är du fårståndshandikappad på något sätt? för du verkar bara se den förskönade ljusa underbara "juunaited stäites öf ameirika" the land of peace and glory! anar hur jävligt alla utom dom fett rika har det?

Redigerad av Griimn
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

för att han fick alla dömda förutom dom som hade alibi på att ha varit utanför delstaten! därför bryr JAG iaf mig

Så två miljoner svarta låstes in utan åtal och rättegång? I en delstat som "bara" har 151.470 fängelseplatser?

din jävla apa

lol

vafan jobbar du för mister buske eller? eller är du fårståndshandikappad på något sätt? för du verkar bara se den förskönade ljusa underbara "juunaited stäites öf ameirika" the land of peace and glory! anar hur jävligt alla utom dom fett rika har det?

lol

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...