Jump to content

Starship Troopers


Kalan
 Share

Recommended Posts

Här kan alla snacka om Starship Troopers, tycker ni att den är bra? Den gick på TV4 igår (?). Jag har sett den ca 5-6 gånger och tycker att det är en skitbra film. Jag vet inte hur, jag tycker att den är speciell på nått vis... ^_^ Jake Busey äger filmen ju ;) Förresten, är det någon som har sett 2:an? Är den bra isåfall?

För er som inte vet vad det är för film, så kan jag berätta att det är en mycket våldsam (bla. flygande lemmar, sprutande blod, högar med blodiga lik & andra trevligheter ;) ) Science Fiction/Action-rulle med mycket snygga specialeffekter... Filmen är ifrån 1997 och handlar om Johnny Rico (spelad av Casper Van Dien) och hans flickvän Carmen (Denise Richards) som tar värvningen i den federala armén pga av att främmande meteoriter med utomjordingar slår ner på jorden. De ska sändas ut som tuffa Starship Troopers rakt in i helvetet - utomjordingarnas planet (Klendathu)...Filmen är regisserad av Paul Verhoeven (Robo Cop, Total Recall), och specialeffekterna görs av Phil Tippet (Jurassic Park).

En film som jag rekommenderar starkt... <_<:blink:

EDIT: Ni kan gärna posta bilder från filmen här också :P

post-24-1090814848_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hmm.. har den släppts? då tror ja att ja ska be mormor leta lite i buskarna

Nja, den släpps den 28/07 2004, vilket bör vara dagen efter i övermorrn <_< Ska nog beställa den (199:-) tillsammans med specialutgåvan av Starship Troopers på DVD (99:-)... har den bara på VHS ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till er som tänker se 2:an vill jag bara säga: ha inga höga förväntningar. Det är en riktig B-film, kassa skådespelare och ingen som var med i ettan är med (hade hoppats på att se denise richards igen <_< ) specialeffekterna är 10 gånger sämre än i ettan fast än det är 6 år sedan den kom. Storyn är inte alls som i orginalet där det utspelade sig under hela början av kriget utan här handlar det om en grupp soldater som är på samma tråkiga ställe i hela filmen. Sen jag såg ettan första gången har jag längtat efter en bra uppföljare så jag blev mycket besviken. Om ni gillar Starship Troopers så ska ni läsa boken eller spela spelet till PC för då får man ut hela storyn ;)

Jag ger filmen Starship Troopers 2 Hero of the federation 2 bugholes av 10 möjliga ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till er som tänker se 2:an vill jag bara säga: ha inga höga förväntningar. Det är en riktig B-film, kassa skådespelare och ingen som var med i ettan är med (hade hoppats på att se denise richards igen <_< ) specialeffekterna är 10 gånger sämre än i ettan fast än det är 6 år sedan den kom. Storyn är inte alls som i orginalet där det utspelade sig under hela början av kriget utan här handlar det om en grupp soldater som är på samma tråkiga ställe i hela filmen. Sen jag såg ettan första gången har jag längtat efter en bra uppföljare så jag blev mycket besviken. Om ni gillar Starship Troopers så ska ni läsa boken eller spela spelet till PC för då får man ut hela storyn :blink:

Jag ger filmen Starship Troopers 2 Hero of the federation 2 bugholes av 10 möjliga ^_^

håller med Johnson, vad ni 'n gör, se inte nr2, den är sämre en rutten getost (0/10). Såg den idag (fråga mig inte hur jag fick tag på den), och den suger rent sagt, ingetning mot vad ettan var. Starship Troopers är ju faktiskt ingen dålig film, inge oscar för manuset, men storyn är inte dålig. Grymma specialeffekter och action skadar inte heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den filmen är bra och totalt utan budskap. Så du kan se den utan att behöva orora dig för att du inte med ditt svaga intellekt inte riktigt pallar att fixa det där sublima regissören vill får dig att fatta.

Det du ska förstå är: "GRRRRNSXPLOOTT"... Och det kan till och med du. Jag lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...