Jump to content

GTAsajten 5 - Status


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Många verkar intresserade av hur det går för GTAsajten 5 så jag tänkte avlägsna en liten rapport.

- Kärnan är nästintill klar och funkar fin-fint.

- Designen är nästintill klar och ser fin-fin ut.

Ska snart koppla ihop kärnan och designen, sedan är det bara att koda moduler/funktioner (den roliga biten) och fylla upp med innehåll.

Gillar den nya designen starkt! Den är mycket färggladare än förut och känns fräschare. Dock så har jag ett sista problem att reda ut innan designen är helt klar. Jag kan inte visa er något men själva innehållsrutan (som har vit bakgrund) i mitten bryter för mycket mot omgivningen (som mestadels är blå/mörkblå). Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, har försökt med gråa ramar, men det verkar inte fungera fullt ut. Vill helst inte överge den vita bakgrundsfärgen...

Universalboten som många frågat över kommer att göra lite allt möjligt. Allt från att rätta till stavfel till att rapportera nyheter på IRC till att bevaka forumet (lär bli omöjligt att spamma los här i framtiden) till att ha ett öga på Rockstar...

Officiellt har jag sagt att GTAsajten planerats bli klar någon gång runt september, men det är lite svårt att säga, arbetet går upp och ner. Idag skulle jag chansa på att GTAsajten 5 blir klar i slutet av September och då skulle jag släppa den vid månadsskiftet september/oktober.

Men vi få se, kommer att vara ganska upptagen under augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte visa er något men själva innehållsrutan (som har vit bakgrund) i mitten bryter för mycket mot omgivningen (som mestadels är blå/mörkblå). Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, har försökt med gråa ramar, men det verkar inte fungera fullt ut. Vill helst inte överge den vita bakgrundsfärgen...

Om bakgrunden är blå/mörkblå så kan du ju alltid prova med en kolsvart ram (#000000) istället för en grå, i min hjärna ser det ut att kunna funka...

Och "innehållsrutan" som du kallar det ska väl vara ganska tydlig?

Annars låter ju det hela mycket bra, får se hur effektiv den där boten kommer vara...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Universalboten som många frågat över kommer att göra lite allt möjligt. Allt från att rätta till stavfel till att rapportera nyheter på IRC till att bevaka forumet (lär bli omöjligt att spamma los här i framtiden) till att ha ett öga på Rockstar...

Har du gjort allt själv eller utgår du från nån annan bot?

btw, prova ljusbrunt eller cyan.

http://www.3dtotal.com/team/tutorials/mmcolour/img/04.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev "lär bli omöjligt att spamma los här i framtiden".

Med det menar jag att man inte kan spamma ner forumet.

Om man skriver 10+ inlägg på 10 min så fattar botten att något är fel.

Att gå igenom vartenda inlägg och bestämma om det är spam eller inte vore nästan omöjlig :shifty:

Vidare kommer botten att kolla igenom alla signaturer/avatarer med jämna mellanrum och ta bort de som är för stora eller som "väger" för mycket.

Den kommer också att eliminera alla ????????? och !!!!!!!!!!!!!!!!!!! uttryck. Alla trådnamn och inlägg kommer automatiskt att börja med en stor bokstav.

Sist men inte minst så hoppas jag kunna koppla ihop den med vår IRC-bot (så man bland annat kan bevaka trådar och använda sökfunktionen på IRC). Jag är inte så bra på TLC-programmering så den funktionen kanske kommer lite senare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...