Jump to content

Half-Life 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Om man jämför episode 1 med HL2 så är episode 1 småpotatis.

det känns som att dom proppat in allt som gör HL2 så bra i ett spel som är 5gg kortare så det blir mer som *pang* 20 zombisar döda *pang* ett pussel som inte känns kreaktivt på något sätt *pang* 10 colombines döda *pang* slut...

när spelet var slut så kände jag mig uppvärmd och var bered att börja spela på riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om man jämför episode 1 med HL2 så är episode 1 småpotatis.

det känns som att dom proppat in allt som gör HL2 så bra i ett spel som är 5gg kortare så det blir mer som *pang* 20 zombisar döda *pang* ett pussel som inte känns kreaktivt på något sätt *pang* 10 colombines döda *pang* slut...

när spelet var slut så kände jag mig uppvärmd och var bered att börja spela på riktigt

Jo det var lite kort. Men det e ju det som är grejen med episoder. Synd bara att man måste vänta så länge på nästa del där kriget startar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det var lite kort. Men det e ju det som är grejen med episoder. Synd bara att man måste vänta så länge på nästa del där kriget startar.

Det är inte så länge dock. Tog dom 6 år tills HL2 kom ut. Det gav dig 12 timmar ca, dvs 2 speltimmar fixade de på år i snitt, ja de utvecklade Sourcemotorn också, jag vet, men ändå. Nästa episode har de sagt ska komma inom ett halvår, innan slutet på 2006 vilket ger dig 4-6 timmar efter ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så länge dock. Tog dom 6 år tills HL2 kom ut. Det gav dig 12 timmar ca, dvs 2 speltimmar fixade de på år i snitt, ja de utvecklade Sourcemotorn också, jag vet, men ändå. Nästa episode har de sagt ska komma inom ett halvår, innan slutet på 2006 vilket ger dig 4-6 timmar efter ett halvår.

Själv ser jag hellre ett stort spel än flera små, men men.

Kollade nyss på intervjun jag snackade om, 'Episode 2 should be done in the end of this year' och 'Episode 3 should be out in the end of the next year'.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så länge dock. Tog dom 6 år tills HL2 kom ut. Det gav dig 12 timmar ca, dvs 2 speltimmar fixade de på år i snitt, ja de utvecklade Sourcemotorn också, jag vet, men ändå. Nästa episode har de sagt ska komma inom ett halvår, innan slutet på 2006 vilket ger dig 4-6 timmar efter ett halvår.

Episod 2 e nog ganska klar ändå eftersom de har tillräkligt med material för att göra en trailer.

Alltså har de jobbat med episod 2 samtidigt som episod 1, förmodligen jobbar de redan på episod tre.

Precis som att R* jobbade med SA samtidigt som VC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Episod 2 e nog ganska klar ändå eftersom de har tillräkligt med material för att göra en trailer.

Alltså har de jobbat med episod 2 samtidigt som episod 1, förmodligen jobbar de redan på episod tre.

Precis som att R* jobbade med SA samtidigt som VC.

Jepp, det har de faktiskt bekräftat i tidigare intervjuer. De har 2 teams, det ena jobbade på Episode 1 och det andra på Episode 2, och de började samtidigt har det sagts, och de som jobbade på Episode 1 ska jobba på Episode 3 nu, och när det andra teamet är färdiga med Episode 2 så joinar de nog upp med de som gör Episode 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Episod 2 e nog ganska klar ändå eftersom de har tillräkligt med material för att göra en trailer.

Alltså har de jobbat med episod 2 samtidigt som episod 1, förmodligen jobbar de redan på episod tre.

Precis som att R* jobbade med SA samtidigt som VC.

Öhm, "Twilight Princess"-trailern kom för mer än två år sedan och den såg ut att vara mer än "klar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...