Jump to content

Dodge Challanger


pinner
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Tack för tipset problemet är att ett av felen råkade jag göra redan från början

och det är att mororhuven har aldeles för få polygoner så det blir svårt att få det rätt sen. Men jag får väll skylla mig själv och lära mig av mina misstag.

Men n kommer fler frågor om hur jag ska fortsätta

1. Hur i h*lvete ska man göra dörren på innersidan för att den ska följa formen ändå.

2. Ska jag gjåra bilen som cabbe eller hardtop, eftersom jag kom då hur jobbigt det skulle bli att göra ett innertak också tänkte jag göra en cabbe istället och i så fall senare göra hardtop desutom skulle bilen bli klar fortare om jag gör cabbe säg vad ni tycker om den ideen.

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 244
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tack för tipset problemet är att ett av felen råkade jag göra redan från början

och det är att mororhuven har aldeles för få polygoner så det blir svårt att få det rätt sen. Men jag får väll skylla mig själv och lära mig av mina misstag.

Men n kommer fler frågor om hur jag ska fortsätta

1. Hur i h*lvete ska man göra dörren på innersidan för att den ska följa formen ändå.

2. Ska jag gjåra bilen som cabbe eller hardtop, eftersom jag kom då hur jobbigt det skulle bli att göra ett innertak också tänkte jag göra en cabbe istället och i så fall senare göra hardtop desutom skulle bilen bli klar fortare om jag gör cabbe säg vad ni tycker om den ideen.

välj själv vad du vill ! älskar din bil i vilket fall som helst ! :D:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu har jag jobbat på men det blir bara fler problem hela tiden denna gången är något skumt med bakdelen på bilen.

Jag har börjat försöka rätta till bucklorna men det blir inget vidare bra av någon anledning.

Men nu har jag i alla fall gjort en underdel till bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nu har jatg äntligen fått det att se mycket snyggare ut där bak fortfarande är det bucklor kvar men det kommer nog tyvärr att bli kvar där också.

Problet vet jag inte riktigt varför jag har men jag ser ingen riktigt bra lösning på det utan att behöva göra om bakdelen också och det tänker jag inte göra.

Trots allt är detta bara min andra bil och därför är jag bara en nybörjare och får då lära mig av mina misstag.

Men jag har fått slita med bilen nu idag för att försöka komma i kapp all den tid jag förlorat på att göra om en del.

Men nu är den upe i 1542 polygoner och stolarna 99.

post-11-1090433654_thumb.jpg

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra för andra gången men du har många "bucklor" att fixa. dessutom är bilen mkt "polyheavy" om du fattar vilket gör att det kan vara svårt att hålla reda på alla. Om du säger vart du hittade blueprintsen ska jag försöka göra samma bil så jag kan hjälpa dig lite :o

men som sagt mycket bra jobbat hittils :)

Redigerad av Toidi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Här finns blueprintsen http://smcars.net/forum/viewtopic.php?t=10974 men jag kommer nog göra dena som en av halft skrotbil med lite rost, bucklor och förhopningsvis lär jag mig av minna misstag. Audin hade för många polygoner och därför satsade jag på att göra dena med ganska mycket färre och det har jag lyckats med men på två ställen misslyckades det på motorhuven är det inte tillräckligt och där bak är det inte heler tillräckligt och därför blev det fel.

Men jag ska inte ge up me denna bilen.

Du måste vara medlem för att komma åt blueprinten märkte jag precis därför läger jag up dom här.

post-11-1090461597_thumb.jpg

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...