Jump to content

Dodge Challanger


pinner
 Share

Recommended Posts

Jag quotar StellHell:

"Gör så här:

1. gör klar din bil till 100%

2. "klipp isär" alla delar som dörrar, huv m.m

3. exportera bilen isärklippt som en dff fil

4. Välj ut bilen du vill ersätta(den ska hällst ha lika många dörrar som din egna bil)

5. Importera VC bilen

6. Importera din bil

7. Ta bort alla delar från VC bilen men spara alla dummys

8. Sätt ut dummysen var du vill ha dom(är lite pilligt)

9. Sen så måste du fixa i hiarki-trädet, det är en annan historia och det är långt kvar tills du är där så det får du fråga då.."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 244
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Texturerna på utsidan är nu klara men jag är inte helt nöjd med bakdelen.

Det fanns inte många bilder så jag fick ta denna sesutom stämde inte min 3d modell med verkligheten så jag fix mixtra med texturerna för att det skulle funka.

Dessutom har jag gjort en läder textur på insidan av dörren och dörr handtaget har fått en annan textur.

post-11-1091625367_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag gjort ett litet fint avgasrör till bilen, det är inte 100% klart men nästan.

Eftersom bilen har dragit ut lite på tiden och tagit oväntat lång tid att göra fick jag en liten idee idag.

Jag tänker göra allt för att bara bli klar med bilen nu sätta på lite rost texturer och lägga ut den för nerladning. Men jag kommer någon gång i framtiden göra vidare på den och släppa en bättre variant där jag tagit bort bucklorna försökt fixa bättre texturer mm. för just är jag riktigt trött på bilen.

post-11-1091749076_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är äntligen 3d modellen färdig och den har 5766 polygoner.

Som ni säkert läst innan kommer det inte bli några skador mer än på dörrarna pågrund av.

1 JAg gjorde ett fel ibörjan så det skulle bli svårt att fixa motorn.

2 Eftersom det inte skulle bli någon skada på motorhuven brydde jag mig inte om bagage utrymet för det skulle bli konstigt.

3 jag orkade inte.

post-11-1091873008_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick in den i spelet men den är nog inte riktigt bra ännu. Jag har inte fixat txd fil så därför är den vit men jag borde nog skala ner den lite :ph34r: och flytta rätt dörrar och fönster.

Hur fixar du en txd fil? kan man sätta på alla texturer på bilen i zmod och sen fixa ihop dom till txd? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...