Jump to content

Små tips!


Patrik
 Share

Recommended Posts

Tips 17

"bil egenskaper"

Oj oj oj vad det här är skojj! Roligare än the malibu! Gå in i gta3.img med img tools, åsså byter du namn på bilarna (Te x: police.dff till rhino.dff och rhino.dff till police.dff) de e jävligt skojj! Tänk bara vilka möjligheter alla får med dom svåra missionen! ex: taxi mission, om ni inte hinner skussa alla på den tiden, varför inte byta ut taxin till en racerbil? Fan VA SKOJJ ASSÅ!!

(Då vet jag hur jag ska klara "Big'n'veiny" i gta 3 som jag har så problem med! De är uppdraget med en seg van som går svin sakta, jag borde nog byta den till en bashnee (stavning?) eller nån annan snabb! vad tror ni?) :rolleyes:

Ps: om man vill ha det mer värkligt (utan buggar) så kan man ju alltid gå in med col pogramet i vehicles.col och ändra nämnen där desutom (strunta inte i att ändra i gta3) för då tror jag att det blir roligare! Jag har inte testat själv, men jag antar att det går.

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 278
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Här kommer ett rätt roligt tips för dig som har svårt att göra en långvarig "stoppie", du vet när man kör med motorcyklen och lutar sig frammåt och bromsar kraftigt, så att man stannar på framhjulet en liten stund, ungefär som i filmen Tomb Raider... Men det bästa fordonet att utföra en "stoppie" med är "Faggio" eller "Pizza boy", eftersom att den är framhjulsdriven (eller så är den tvåhjulsdriven), så kan man bara göra en vanlig stoppie med den och sen fortsätta att luta sig frammåt, men släppa bromsen och gasa, då kan du köra på framhjulet ett bra tag, men det är lite svårt att svänga :mellow: kolla på bilden...

post-12-1082347736_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Pååååålsson
Här kommer ett rätt roligt tips för dig som har svårt att göra en långvarig "stoppie", du vet när man kör med motorcyklen och lutar sig frammåt och bromsar kraftigt, så att man stannar på framhjulet en liten stund, ungefär som i filmen Tomb Raider... Men det bästa fordonet att utföra en "stoppie" med är "Faggio" eller "Pizza boy", eftersom att den är framhjulsdriven (eller så är den tvåhjulsdriven), så kan man bara göra en vanlig stoppie med den och sen fortsätta att luta sig frammåt, men släppa bromsen och gasa, då kan du köra på framhjulet ett bra tag, men det är lite svårt att svänga :) kolla på bilden...

På bilden framifrån ser det ut som den har en solexmotor p skärmen, kanske det är en dansk knallert?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tips 20

"Vägspärrar"

Om du är less på alla vägspärrar eller helt enkelt bara vill döda poliser, då kan det här vara roligt. Ta en stark bil *packern rekomenderar jag* när du ser en vägspärr så åker du i full fart mot polisbilen som blockerar, och eftersom poliserna står bakom själva polisbilen så kommer dom att mosas av crocken! :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips 20

"Vägspärrar"

Om du är less på alla vägspärrar eller helt enkelt bara vill döda poliser, då kan det här vara roligt. Ta en stark bil *packern rekomenderar jag* när du ser en vägspärr så åker du i full fart mot polisbilen som blockerar, och eftersom poliserna står bakom själva polisbilen så kommer dom att mosas av crocken! :teehee:

Jag har ju ändrat så att cheetan och golfbilen e starka nog att putta tanks, så :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst att den är framhjulsdriven, men den måste vara tvåhjulsdriven, för när man kör på framhjulet så roterar bakhjulet också (lika mycket som framhjulet), så då borde den vara tvåhjulsdriven väll?

Den är bakhjulsdriven. Har kollat detta i handling. Förresten har det med att köra på framhjulet aldrig funkat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Tips 21:

"Hack och två bilar"

Vill du spara flera bilar i ett "en-bils garage"? Då är det här vad du behöver:

Sätt in nån bil e ett enbils garage, bli efterlyst och gå in i garaget igen, när en polis kommer springandes in i garagen, se till att han stannar där (det är bara att lura in han bakon bilen så kan inte kommer ut. Vänta tills du inte är efterlyst nå mer och ta en annan bil (se till så att inte garaget stängs under tiden) och nu är det bara att köra in bilen *eftersom garage porten har hakat upp sig* ;P

PS: Varför man ska lura in polisen i garagen är för att om du inte gör det, så kommer ena bilen att försvinna.

Och att det just är en polis är för att de inte är så lätt att få in en civil person bakom bilen...

Fast har du tur så kan du parkera en motorcykel nära ett fyllt 2-bilars garage och när det öppnar sig så hoppar du på och åker in det fortaste du kan.

Du kan nog klara hur många bilar som helst egentligen, jag har satt in 4 st i ett 2 garage! :o

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kanske nån som skrivit detta redan, orkar inte läsa

men iaf, backa med en bil tills kameravinkeln ändras så du ser bilen framifrån, håll då in båda kolla åt sidan knapparna, så ska du se bilen bakifrån igen (kommer inte ihåg vilka knappar det är som standard). Nu blir bilen mer lättkörd (bättre väghållning)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...