Jump to content

Filmer!


kariya
 Share

Recommended Posts

jag tycker att de är lite onödigt att starta en ny topic för att man har sett en bra film :)

så här kan man skriva om filmer man har sett och lite sånt handlingen och sånt :lol:

jag såg en bra film i torsdags. den handlade om en personen som deltog i ett spel.

i bland kunde konstiga saker hända, t.ex. att alla bara försvann eller något sånt.

jag tyckte den va jätte bra så jag skulle nog ge den @@@@@

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 93
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

jag såg en bra film i torsdags. den handlade om en personen som deltog i ett spel.

i bland kunde konstiga saker hända, t.ex. att alla bara försvann eller något sånt.

jag tyckte den va jätte bra så jag skulle nog ge den @@@@@

Jag såg också The Game i torsdags. Den var jättebra så jag ger den en @@@@@

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Small Soliders - @@@@

Den aeger bara så mycket! Välgjord är den också.

Den gick på Kanal 5 igår och iförrgår

För de som inte vet vad det är så handlar det om

en kille som sätter in vapenchips i leksaker.

Leksakerna blir högt intelligenta robotar

och 2 sorters leksaker krigar mot varandra.

Allt jag kan säga är... THUMB UP! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Small Soliders - @@@@

Den aeger bara så mycket! Välgjord är den också.

Den gick på Kanal 5 igår och iförrgår

För de som inte vet vad det är så handlar det om

en kille som sätter in vapenchips i leksaker.

Leksakerna blir högt intelligenta robotar

och 2 sorters leksaker krigar mot varandra.

Allt jag kan säga är... THUMB UP! :D

såg också den skulle också ge den @@@@@ :)

dom va riktigt smarta, dom gjorde ju vapen som sköt spikar och sånt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Austin power Goldmember: @@@

Three Kings: @@@@@

Ensam hemma 3: @@

Fletch: @@

Ensam hemma 2: @@

Ensam hemma: @@@

The Thing: @@@

The Game: @@@@

Black Hawk Down: @@@@@

*EDIT*

Add3: Nästan alla han snackade med var ju med på det hela! De han snackade med visste ju vad de skulle göra och allt.

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg Pearl Harbor idag på DVD och faktiskt var den betydligt bättre än vad jag trodde innan. Japanarna, framförallt amiralen, framställdes faktiskt inte som de elaka mördarmaskiner amerikanarnas motståndare brukar framställas som i krigsfilmer. Inte kan man väl säga att de var direkt mänskliga (allvarliga hela tiden, inte minsta antydan till några positiva känslor eller skämt för den delen), men som sagt klart över förväntan. :lol:

Attacken mot Pearl Harbor var riktigt välgjord och inledningen av filmen var ju fenomenal. Det är jäkligt synd att den äckliga, sliskiga patriotismen ska lysa igenom så starkt bara. Under själva attacken mot Pearl Harbor kan jag mycket väl förstå att man genom karaktärerna framställer amerikanarna som "de goda", de det är synd om och japanerna som hänsynslösa mördare (det är ju ändå japsarna som går till attack). Men när sedan amerikanarna beskrivs som "heroiska hjältar" när de bombar några japanska fabriker med civila arbetare lyser dubbelmoralen igenom...

Nåja, 3,5 av 5 i alla fall. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en grej till som jag bara måste skriva:

Igår såg jag en helt jävla sjuk film på fyran (började 00.30 tror jag), Gummo.

Det handlade om några totalt jävla störda människor i en amerikansk småstad (ursäkta mitt ovårdade språk, men filmen var verkligen helt jävla sjuk!). Man får följa deras liv fram till en tornado drar fram över stan och dessa liv skulle jag aldrig vilja leva.

Jag kan inte beskriva filmen, man måste bara se den för att fatta hur grymt jävla sjuk den är! :lol:<_<

Edit:

Länk till Gummo på IMDB: http://us.imdb.com/title/tt0119237/.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg Pearl Harbor idag på DVD och faktiskt var den betydligt bättre än vad jag trodde innan. Japanarna, framförallt amiralen, framställdes faktiskt inte som de elaka mördarmaskiner amerikanarnas motståndare brukar framställas som i krigsfilmer. Inte kan man väl säga att de var direkt mänskliga (allvarliga hela tiden, inte minsta antydan till några positiva känslor eller skämt för den delen), men som sagt klart över förväntan. ;)

Attacken mot Pearl Harbor var riktigt välgjord och inledningen av filmen var ju fenomenal. Det är jäkligt synd att den äckliga, sliskiga patriotismen ska lysa igenom så starkt bara. Under själva attacken mot Pearl Harbor kan jag mycket väl förstå att man genom karaktärerna framställer amerikanarna som "de goda", de det är synd om och japanerna som hänsynslösa mördare (det är ju ändå japsarna som går till attack). Men när sedan amerikanarna beskrivs som "heroiska hjältar" när de bombar några japanska fabriker med civila arbetare lyser dubbelmoralen igenom...

Nåja, 3,5 av 5 i alla fall. ;)

Jo jag har också sett den Blaque hel schysst film altså!!

Men jag trodde jag skulle somna den första delen av filmen, MKT kärlek nästan halva filmen gick åt tackvare det..

4/5 får den av mig riktigt grym film!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...