Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

Okej, här är en top-10 lista på 3D program jag rekommenderar då... ;)

1. Maya (Ett väldigt pengakrävande program men det fungerar väldigt bra, Absolut inget jag rekommenderar till nybörjare.)

2. Lightwave (Helt okej program, Framkallar snygg grafik och är bra till lite olika saker)

3. 3DsMax (Jag tror nog det här är det mest kända programmet. Ganska krångligt att lära sig men det har ju sina fördelar.)

4. Cinema4D (De flesta som ugglar framför den här topicen använder det, väldigt bra program för nybörjare, Även rätt maxad grafik får man på köpet.)

5. ZBrush (Ett jäk*igt bra program för att skapa olika varelser med, till exempel rymdmonster och sånt, Inget jag rekommenderar till nybörjare.)

6. Bryce (Gizmo skulle trivas med det här programmet då man rätt så "enkelt" kan göra ett snyggt djur (varför inte en varg?) och ett isigt landskap...) ( ;P )

7. Milkshape (Riktigt dryg layout i programmet. Krångligt att lära sig då det inte finns särskilt många online-guider och inga böcker heller skulle jag tro.)

8. Vue d'esprit (Väldigt bra program för att skapa landskap med och liknande.)

9. Truespace (Ett bra program, gör snygg och fin grafik men jag blev utdrygad på det efter ett tag. Håller mig hellre vid Cinema och de gammla godingarna.)

10. Blender 3D (... Gluäärgghh....)

Där har ni en liten guide som hjälper er igenom problemet att köpa era produkter. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

6. Bryce (Gizmo skulle trivas med det här programmet då man rätt så "enkelt" kan göra ett snyggt djur (varför inte en varg?) och ett isigt landskap...) ( ;P )

går genast ut i buskarna och letar! ;)

*eDiT* hittade en.. i taggbusken!!!

så det tar säkert flera timmar att få ut den! :'(

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7. Milkshape (Riktigt dryg layout i programmet. Krångligt att lära sig då det inte finns särskilt många online-guider och inga böcker heller skulle jag tro.)

Va?! ;)

Milkshape är ju plättlätt!! Jag lärde mig skiten på kanske en vecka, UTAN guide.

Och om man läser guiden på LevelDesign.nu så går det ju ännu snabbare. Sen kostar det skitlite. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj blir massa +skit att svara på nu! :mellow: nåja:

Topp3: Jag blev irriterad på milkshape... >.< jag fick inte till nåt i det.. :o

Kubanen: Jag har inte testat zmodeler så jag vet inte hur det är.

Gta_fan1: Ja, jag har testat alla de här programmen.

Jag vet inte vem som frågade: Zbrush är nog ganska lätt att göra människor i också, därefter Maya är mer typ människo/cyborg men det går göra andra saker också.

Gta_fan1 / 2: Jag vet inte riktigt skillnaderna mellan Maya 5.0 och 4.5, har bara använt version 5.

Gizmo: Det finns guider till de flesta av programmen på 3D Links.com Och det är riktigt bra guider faktiskt. (Jag sa ju att det var ett avancerat program ^_^ )

(w00t)

Topp3 / 2: Va? :( Hans busksnacka äger ju! ;)

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bla bla bla.. det är alla fall bättre än att säga ''humm.. jag har hittat en annan bryce version......men... det går så jäkla segt.... tar nog nån timme la**a ner den.. '' :o

Men säg inte alls att du laddar ner det då... du måste faktiskt inte skriva hur du får tag i saker och ting. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visar mitt senaste verk nu.

Det är alltså en kille och en pojke som dyker... (pojken var upptäkt vid ett stort skepp!

Här!

PS. Orka göra egna modeller... :o

Du borde göra lite undervattens effekter... till exempel bubblor som bubblar ut ur deras munnar (Annars kan man tro att de tappat andan och dött eller nåt sånt...)

och typ lite fiskar :mellow::D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...