Jump to content

3D Topic - kunde inte hitta Ade's topic


Jojje
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En liten fråga bara.. När man moddar med Zmodeler så kan man ju ta in Blueprintsen på bilar i programet och sätta ut punkter efter outlinesen på bilen..Om man kör med programet CINEMA 4D, Kan man göra samma sak där och isåfall HUR?!

ja, det kan man, klicka på "helskärmen" uppe i hörnet i 3d-viewen och så kommer det fyran så fönster, det längst ner till vänster är från höger/vänster och så vidare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja, det kan man, klicka på "helskärmen" uppe i hörnet i 3d-viewen och så kommer det fyran så fönster, det längst ner till vänster är från höger/vänster och så vidare

Men inte så.. :ermm: Jag menar att man tar in en bild på bilen I programet.. Det funkar inte för mejj.. Hur gör man..?

Redigerad av Shit_kid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men inte så.. :ermm: Jag menar att man tar in en bild på bilen I programet.. Det funkar inte för mejj.. Hur gör man..?

Jaha, men när du har gjort så och vet i vilken vinkel och allt du vill få in bilden i så gör såhär:

I vänstra hörnet i fönstret där du modelerar:

Edit --> Configure... -->

Under show picture, klicka på knappen där det är ... och välj den bild du vill lägga in ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gizmo visade upp en hop partiklar han hade gjort som en eldeffekt på ett hus som gick sönder eller nåt... så jag blev också sugen på att göra en liten effekt.

Här har jag satt ihop ett antal partiklar ungefär som Gizmo's men jag tänkte det skulle företsälla elden som kommer ut ur en jetmotor eller nåt sånt.. :ermm: typ ett rymdskepp som lyfter ;P

preview.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...