Jump to content

GTAsajten - logo


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 64
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hm, jag måste säga att det känns lite Gouranga-wannabe-aktigt med ett G. Jag förknippar i alla fall inte GTAsajten med ett G... <_<

Loggan vi har till vårt företag gjorde vi i Paint (inte jag) och vi har med hela namnet i själva loggan, så visst går det. (Kan tyvärr inte visa loggan för er, eftersom jag inte har den...) <_<

håller med Blakke, G-S / GS / Gs är bättre, med bara ett G så kan det ju vara vad som helst

själv tycket jag att Gs är bäst...

Redigerad av vigge89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Ferkurz: Bra, lätt och fin logo men G:et kanske går att placera in bättre?

@-Scotty-: Mycket fint men den ser ut att vara lite överarbetad.

----

@Blaque: Jo, men vi behöver en logo utan namnet på just nu (som de på sida1).

I den slutliga logon så kommer det självklart stå GTAsajten/GTAsajten UF.

Titta på dessa exempel och ta bort namnet på företagen så ser ni vad jag menar:

top1_149985_1.gif

Själva texten "GTAsajten" är inte det viktigaste utan det fixar jag i efterhand (så det passar in på olika färger och bakgrunder). Om ni ändå vill ha med "GTAsajten" i logon så gör det inget, bara ni tycker att det blir snyggt - men då måste logon vara mycket större!

Även om jag inte tar era loggor så har ni givit mig ideér. Eventuellt blir det två loggor, en för GTAsajten och en för GTAsajten UF. Fast logon för GTAsajten UF är viktigast då jag sitter och gör hemsidan just nu. Dessutom är det inte bara jag som bestämmer om logon till GTAsajten UF!

Men en enkel logo med få detaljer och färger (men många nyanser) borde gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jobbat större delen av kvällen med hemsidan och har nu fått till ett fint "skelett". :huh:

Sidan kommer att ha ett blå-grå-vit färgtema, påminner lite om forumets färger (w00t)

Bakgrunder som logon kommer att sitta på har ungefär samma färg som den längst upp på forumet (där logon och reklamknapparna är). Ganska svårt att få en passande logo som matchar den färgen...

Fortsätt göra logor, vi kommer att titta på dom imorgon och få en massa ideér :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jobbat större delen av kvällen med hemsidan och har nu fått till ett fint "skelett".  :unsure:

Sidan kommer att ha ett blå-grå-vit färgtema, påminner lite om forumets färger  ^_^

Bakgrunder som logon kommer att sitta på har ungefär samma färg som den längst upp på forumet (där logon och reklamknapparna är). Ganska svårt att få en passande logo som matchar den färgen...

Fortsätt göra logor, vi kommer att titta på dom imorgon och få en massa ideér (w00t)

så man ska helst göra en blå-grå-vit logo eller?

inget problem för mig iaf :huh:

gta_fan1: menar du att kanterna ska jämnas ut lite eller? det går, men då blir det sämre skärpa ;) , logon ser iaf mycket bättre ut när den är förminskad

Redigerad av vigge89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...