Jump to content

GTA till GC!!!


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 524
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

GC är lite alround (typ fammiljespel). det finns allt från mario till metroid. många kanske uppfattar GC som en barnkonsoll efter som det inte finns några spel från 18 år, jag ser zelda som ett spel som är riktat till äldre personer te.x. bara för att det står 3+ eller 7+ betyder inte att dom är gjorda för den åldern utan den visar hur mycket våld som finns i spelet. det är därför som många uppfattar GC som barnkonnsoll tror jag.

Det finns spel som är 18+ till GC. Själv äger jag inga (tror jag, jag tittar inte på etiketten). Men några spel som är relativt vuxna är BMX XXX (GC versionen är ocensurerad, till skildnad från PS2-versionen har jag hört), Hitman 2 och True Crime.

Sen finns det de exklusiva spelen, som Resident Evil, Eternal Darkness och dylikt. Snart kommer Geist, och nästa Zelda!

Finns många spel till GC som konverterats på max en månad från PS2. Felet är, att sådanna spel ofta har dålig bildhastighet, då de inte optimerats överhuvudtaget (NFS:HP2 och Baldurs Gate, till exempel). Detta gör att en version av VC eller GTA3 fullt möjlig.

Skulle vara kul om det skulle komma ett VC som går på samma spelmotor som SA (med jetflyg, helikopterräddningsuppdrag o sånt).

Finns mycket vuxet på GC. Jag håller nu på med en ny hemsida: "Big N", som ska vara en nintendosida för spelare över 15 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här tråden borde låsas. Massa skitungar som skriver att GAMEcube är för småbarn. Varför har ni då ingen?

Jag har själv ingen av den här generationens konsoler (dock massa äldre nintendo-konsoler) men min bror har. En GC. Han är 26 år gammal. Han köper konsoler med roliga spel på. Han vet att Nintendo är väldigt väldigt duktiga på att göra roliga spel. Även om dom är barnsliga. Vad spelar det för roll lixom? Spelen har ju spelglädje, inget mer behövs. Ta t ex Super Monkey Ball. Barnsligt, simpelt, nada story. Men det är ju så förbaaaaaaaaaannat roligt!

Sen kan man ta ett annat exempel. Världens mest överskattade spel, nämligen Halo. Jag har spelat det hyfsat mycket på PC. Dock har ja ginte klarat det för det var rätt rejält tråkigt. Har ju också spelat det på Xbox. Helt ospelbart. FPS ska spelas med mus och tangentbord. Så är det. Xbox-kontrollen är redan obekväm från början och sen ska man försöka spela ett FPS med den. Lyckat... Inte.

Vill för övrigt se den femåring som klarar ut Zelda Wind Waker.

Beaver: Nintendo har aldrig inriktat sig enbart på barn. Fast du får gärna nämna en konsol som du tycker är inriktade enbart till barn...

Men för att vara lite ontopic: Nejtack, inget GTA till GC. Inget GTA till PS2 eller Xbox heller. Dom kan släppa det direkt till PC istället. :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns spel som är 18+ till GC. Själv äger jag inga (tror jag, jag tittar inte på etiketten). Men några spel som är relativt vuxna är BMX XXX (GC versionen är ocensurerad, till skildnad från PS2-versionen har jag hört), Hitman 2 och True Crime.

Sen finns det de exklusiva spelen, som Resident Evil, Eternal Darkness och dylikt. Snart kommer Geist, och nästa Zelda!

jag har inte sett något spel som är från 18+

Jag har själv ingen av den här generationens konsoler (dock massa äldre nintendo-konsoler) men min bror har. En GC. Han är 26 år gammal. Han köper konsoler med roliga spel på. Han vet att Nintendo är väldigt väldigt duktiga på att göra roliga spel. Även om dom är barnsliga. Vad spelar det för roll lixom? Spelen har ju spelglädje, inget mer behövs. Ta t ex Super Monkey Ball. Barnsligt, simpelt, nada story. Men det är ju så förbaaaaaaaaaannat roligt!

håller med! det kan vara kul att sätta sig och spela mariokart med sina kommpisar

längtar tills zelda kommer ut :wub:

BTW min kommpis lillebrorsa spelar windwaker och han är 6-7 år, dock får han lite hjälp ibland

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu håller jag på att skapa en sida, som jag kallar "big n", som är en sida som riktar sig mot Nintendospelare som är över 15!

Har ansökt hos Nintendo om Recensionsexemplar av spel, och en eventuell .com-adress.

Har kommit på rätt många spel som kan finnas med på listorna över recensioner och dylikt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lille Darkjak... Har du inte gett upp än? Hur svårt är det att pallra sig iväg till affären på hörnan och köpa en PlayStation? Eller kanske önska dig en i julklapp? Din chefs-farsa har ju chefat runt tills han fick en emotional breakdown och gick in i väggen så han kan säkert lägga ut pengarna för att fixa en GayStation Poo till sin lille pôjk.

Man ska inte tala illa om Nintendo. De har alltid varit fantastiska speltillverkare, och de skall tackas för väldigt mycket. Samtidigt så finns det en viss åldersindelning, eller en behovsindelning. X-Box är för de som kallar sig "hardcore gamers" fast inte vet vad en "hardcore gamer" är. PlayStation 2 är för de som inte vet vad de ska ha och tar vad den stora massan tar. GameCube är för de som inte kan stava sitt eget namn och drägglar väldigt mycket. Köp en PS2 någon gång! Snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lille Darkjak... Har du inte gett upp än? Hur svårt är det att pallra sig iväg till affären på hörnan och köpa en PlayStation? Eller kanske önska dig en i julklapp? Din chefs-farsa har ju chefat runt tills han fick en emotional breakdown och gick in i väggen så han kan säkert lägga ut pengarna för att fixa en GayStation Poo till sin lille pôjk.

Man ska inte tala illa om Nintendo. De har alltid varit fantastiska speltillverkare, och de skall tackas för väldigt mycket. Samtidigt så finns det en viss åldersindelning, eller en behovsindelning. X-Box är för de som kallar sig "hardcore gamers" fast inte vet vad en "hardcore gamer" är. PlayStation 2 är för de som inte vet vad de ska ha och tar vad den stora massan tar. GameCube är för de som inte kan stava sitt eget namn och drägglar väldigt mycket. Köp en PS2 någon gång! Snälla!

JAg kommer inte att ge upp.

Jag har en PC som klarar VC nu, så jag tänker inte köpa PS2.

Det här handlar inte om att jag vill ha GTA, utan om RÄTTVISA!

Jag tänker behålla min GC, därför att jag har en massa bra spel till den!

Nintendo försöker bli av med barnstämpeln numera. Har du sett Nintendos marknadsföringskampanjer för GBA:SP. Som den här:

gbaspdark_335469_1.jpg

Jag vill för allt i världen inte missa nästa Zelda!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
de skulle kunna släppa gta till gamecube, men eftersom nintendo valde att släppa sina gc spel på små 8 cm skivor som bara tar hälften så mycket minne som en vanlig dvd skiva så skulle det inte vara lika bra eller lika lönsamt att släppa gta spelen till gamecube. om de skulle släppa gta vc skulle de minst blivit på två skivor.

SA skulle inte gå, men VC skulle däremot gå! Skivorna rymmer 1,5GB, vilket är mer eller mindre exakt vad VC tar! Sen finns ju komprimering att tillgå!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Varför inte göra det lät för sig? om ni så gärna vill ha GTA så köp ett Ps2.

Tjötet om dåliga kontroller, Nintendo 64 kontrollen är den sämsta någonsin =P

ps2 kontroll är lätt den skönaste, fast 8bitars kontrollen duger med ^- ^

What?!

Sextiofyran tillhör ju en av dom skönaste.

Ps2an är för obekväm för handen, känns som om den är gjord för ja vet int va...

Supernintendokontrollen, sextiofyrans och GC's är skönast...kalla mig nintendoist =)

Även 8-bitarn, fast den kan leda till smärta efter ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
What?!

Sextiofyran tillhör ju en av dom skönaste.

Ps2an är för obekväm för handen, känns som om den är gjord för ja vet int va...

Supernintendokontrollen, sextiofyrans och GC's är skönast...kalla mig nintendoist =)

Även 8-bitarn, fast den kan leda till smärta efter ett tag...

Folk påstår att GC's och N64's handkontroller är obekväma eftersom att dom bara har sett dom på bild och har fantiserat fram hur det skulle kännas att hålla i en HK!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAg kommer inte att ge upp.

Jag har en PC som klarar VC nu, så jag tänker inte köpa PS2.

Det här handlar inte om att jag vill ha GTA, utan om RÄTTVISA!

Jag tänker behålla min GC, därför att jag har en massa bra spel till den!

Nintendo försöker bli av med barnstämpeln numera. Har du sett Nintendos marknadsföringskampanjer för GBA:SP. Som den här:

gbaspdark_335469_1.jpg

Jag vill för allt i världen inte missa nästa Zelda!

Asså är du efter eller? det där är inget GC det är ett GAME BOY!! GBA SP alltså!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...