Jump to content

Har du känt dig könsdiskriminerad i skolan?


rabarben
 Share

Könsdriskriminerad i skolan?  

58 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja... har du kännt att du har blivit illa behandlad i skolan av lärare bara för att du är kille/tjej?

Vote: Ja... det blir ofta

Många lärare är snällare och litar mer på tjejer i min skola. På lektionerna pratar de som fan och om vi killar öppnar foderluckan så ska det skällas direkt. Sen t.ex. min bild/slöjd/teknik lärare ger mer hjälp åt tjejerna än åt killarna.

Yes jag lyckades! :blink:

Redigerad av rabarben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tjejer är så dumma.

Dom tror att dom kan bete sig hursomhelst utan att råka illa ut.

T.ex att dom är tykna utan anledning.

Jag tänker slå nästa tjej som gör nåt liknande :blink:

Hahaha hur gammal är du? ^_^

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OT: Nej.

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner av det mer eller mindre varje skoldag (kanske för att både min biologilärare och samhällslärare är feminister). Samma sak på idrottslektionerna, tjejerna har alltid enklare uppgifter, och kan enklare få höga betyg. Blä...

Håller med. Tjejerna behöver aldrig göra riktiga armhävningar när vi har uppvärmning. Och dom har lättare klot när vi stöter kula.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Tjejerna behöver aldrig göra riktiga armhävningar när vi har uppvärmning. Och dom har lättare klot när vi stöter kula.

Tjejer har lättare kulor i mästerskap också lol. MVG-tiden/höjden/längden är givetvis kortare för tjejer eftersom killar är fysiskt starkare, vart ligger det orättvisa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA!

Men inte bara könsdiskriminering (jävla svårt ord :blink: ), utan IQ-diskriminering (vad fan?!). Fans en lärare , och hon gick på och var dryga mot dom som var sämre i skolan. En av dom var ju jag och det slutade med att vi hatade varandra. Hm... kanske därför jag inte fick betyg i svenska.

Sen bildläraren som gav ut betyg på hur bra han känner eleverna... Ja, jisses vilken sjuk skolan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Manliga lärare äger.

Lite kul när tjejerna skvalldrar till vår klassvårdnadshavare, att bl.a. jag snackar mycket på timmarna.

Men en gång när dom snackade och skrek så flyttade lärarn ena tjejen och hon svor och allt möjligt i läraren,

och då fick våran klassvårdnadshavare veta det så blev det inte kul för henne :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...