Jump to content

Årets spel 2005 - vinnarna


Jacker
 Share

Recommended Posts

1.

Ganska så logiskt nog vann det här spelet forumets omröstning. Efter två års vänta fick äntligen (I vare fall PC- spelarna) sätta tänderna i Rockstars laglösa spel som skänkt de flesta underbara speltimmar. Oavsett om man gör en drive- by mot en flock Ballas i Los Santos, bestiger Mt. Chilliad, glider runt i San Fierro eller spelar videopoker i Las Venturas så är det mycket svårt att hitta ett favoritmoment i spelet. Att komma på första plats förtjänar det här spelet - inget snack om saken

Antal röster: 19 (25%)

- - -

2.

Wowbox_646430_1.jpg

Azeroth... Behöver jag jag säga mer? Aldrig har något spelet slukat spelere som WoW. Med miljoner spelare världen över är det utan tvekan årets mest framgångsrika spel och kanske århundradets till och med. Att det skulle ta sig in på den här listan är ingen överaskning.

Antal röster: 16 (21.05%)

- - -

3.

Sverige må vara ett litet land - men vi tog oss ändå in som trea på den här listan. DICE skapade Battlefield 2 med total precision och det slog ned som en bomb på slagfältet. Stridsvagnar, jaktflyg, attackhelikoptrar, infanteri - krig har aldrig varit så roligt.

Antal röster: 10 (13.16%)

- - -

RESTEN AV LISTAN

4. Metal Gear Solid 3: Snake Eater - 8 röster (10.53%)

5. Fahrenheit - 7 röster (9.21%)

6. Need For Speed: Most Wanted / Call of Duty 2 - Båda fick 4 röster (5.26%)

7. F.E.A.R. - 3 röster (3.95%)

8. Resident Evil 4 - 2 röster (2.63%)

Folk som röstade "annat" - 3 stycken (3.95%)

- - -

ETT STORT TACK TILL ALLA SOM RÖSTADE - SAMMANLAGT 76 STYCKEN, NI VET VILKA NI ÄR! ;)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resident Evil 4 förtjänar absolut en högre placering, det är ett grymt bra spel. :lol:

Inte helt oväntat att GTA: SA kommer på första plats på ett GTA-forum, men ärligt talat tycker jag att det är alldeles för överskattat och överhypat ;P

Ord på de, Visst GTA är ett grymmt bra spel men de e ju inte direkt något stort å nytt så jag tycker Resident Evil 4 ska VINNA !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...