Jump to content

Röker ni??


_-MadeMaN-_
 Share

  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

ca 10% av sveriges befolkning snusar...

Ta 5% av dom...

INTE SÅ MÅNGA.... <_<

10% av Sveriges befolkning = 880'000

5% av 880'000 = 44'000

Inte många??

Dessutom tror jag att det är många fler än 5% av snusarna som ser ut sådär i munnen. :o

Själv varken röker, eller snusar jag. Har till och med slutat feströka (!). Jag fattar inte meningen med det. (Till skillnad från alkohol, menar jag.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är det bara dom söm snusar lös-snus som får det...

Potions-snusaren(jag t.ex) blir nästan aldrig sådan...

Försäljning snus i Sverige ( i miljoner dosor)

1991 115

1992 119

1993 120

1994 127

1995 132

1996 140

1997 135

1998 139

1999 151

2000 167

2001 175

Cancervarningen på snus har tagits bort - hög tid att även slopa EUs snusförbud!

Trenden håller i sig, alltfler svenskar väljer snus. Försäljningen har ökat i över 30 år och förra året såldes det 175 miljoner dosor snus i Sverige. Ingenstans i världen finns en större konsumtion av snus per capita. Det finns flera förklaringar till det.

Landets närmare en miljon snusare kunde under december i fjol glädjas åt att varningstexten ”Orsakar cancer” successivt började tas bort från snusdosorna. Den påstådda cancerrisken var själva grundvalen till att EU förbjöd snus i övriga medlemsländer i början av 1990-talet. Efter att ett antal studier publicerats råder numera vetenskaplig samstämmighet om att svenskt snus inte ökar risken för cancer. Swedish Match förbereder därför en rättslig process för att få förbudet prövat i EG-domstolen.

Under år 2000 såldes 65 miljoner dosor General.

Det motsvarar nära två dosor varje sekund.

Utveckling

marknadsandel

General

I Sverige finns det närmare 1 miljon snuskonsumenter. Cirka 400 000 av dem snusar General. Det gör General till Sveriges utan tvekan största snusmärke. Ett snus som alltid kommer att stå för diskret elegans, tradition och kompromisslös kvalitet.

General Lös:

pic_los2_9714_1.jpg

Störst och äldst i sortimentet.

Innehåll: 50g/dosa.

General potion:

pic_portion2_9714_2.jpg

Praktiskt och enkelt sedan 1985.

Innehåll: 24 portioner/dosa.

General potion mini:

pic_mini2_9714_3.jpg

Minsta och nyaste tillskottet.

Innehåll: 20 portioner/dosa.

General potion light:

pic_mild2_9714_4.jpg

Alternativet med en lite mildare smak.

Innehåll: 24 portioner/dosa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi endå tar upp denna ANT diskussionen....

Det är dyrt att snusa/röka och fyller ingen funktion, det är bara ett träsk man hamnar i och blir kvar länge medans tobaksföretagen suger ut pengar. Iof är snus mycket billigare än cigarretter men det är fortfarande ett beroende.

Att feströka har jag aldrig begrippit mig på, det är ett rena grupptrycket, ingen gillar det men endå gör de det. Jag har dock avstått alla gånger jag blivit erbjuden, det fyller ju ingen funktion som Blaque säger.

Etanolen är det enda rätta icon14.gif

Den fyller en viktig roll så man kan "släppa loss" lite mer och ha riktigt kul. Inga större biverkningar heller och inget beroende (iallafall inte i den här åldern).

Glömmer aldrig när vi destillerade utspätt etanol (tror det var spolarvätska) på en kemilektion. Varje grupp fick bygga upp en stor "destilleringsapparat" med vattenkylning osv. Vår grupp fick ut en vätska som bestod av 88% etanol (alkohol). <_<

Tillslut vill jag bara säga att tjejer som snusar får mig att må illa, riktigt illa!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1:

Iof är snus mycket billigare än cigarretter men det är fortfarande ett beroende.

2:

Etanolen är det enda rätta icon14.gif

Den fyller en viktig roll så man kan "släppa loss" lite mer och ha riktigt kul. Inga större biverkningar heller och inget beroende (iallafall inte i den här åldern).

3:

Tillslut vill jag bara säga att tjejer som snusar får mig att må illa, riktigt illa!

1:

Jopp det är ett beroende!!

2:

Håller med till 100%, jag tycker inte att det är fel på alkohol...

3:

Håller med till 100%!!!

<_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...