Jump to content

Mapping - Så gör du!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

jag har fastnat här "Dubbelklicka sedan i listan och använd scrollerhjulet på musen för att zooma in. Om allt har gått bra bör du nu se din modell med texturer." Det kommer inte fram någonting. Det är bara svart. Vad kan det bero på ?

Senitel, heter din txd oxh allt "namn" ?

hm..

kanske? jag var lite osäker när man skulle fylla i skitet i ide och det.. vad ska man skriva där det står namn i dom filerna?

dit problem: du har väl bockat i din ipl fil i listan till höger.

till vänster finns en lista till, dubbelklicka på din fil eller vad fan det nu är. och det kommer upp popup rutan som jag har problem med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

jo, men då jag har kryssat ipl filen, dubbelklickat 2 ggr i listan och zommar så är det ändå svart. I min map i "maps" ligger bara .col filen och bridge.ipl och bridge.nånting. Ska man lägga .txd och .dff där också? Sedan var jag osäker på var man ska skriva in dom där raderna i bridge.ipl och den andra bridge. Jag skrev dom näst längst ner, innan där den gamla låg. Ska man ta bort den gamla sluttagen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns stora brister i guiden... men det förstod jag att det skulle bli...

Lite hjälp vid problem:

I IPL-filen:

"4764, namn, 323.85, -1270, 13.2, 1, 1, 1, 1.27173E-008, 5.2677E-009, 0.382683, 0.92388"

Det ska alltså inte stå "namn", det måste ni byta ut... samma sak gäller IDE-filen.

Om ni har fått allt att fungera förutom att texturen ser konstig ut i spelet, gör detta i Photoshop:

Image --> Rotate Canvas ---> Flip horizontal, och skapa en ny TXD-fil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...