Jump to content

Spammet tar över...


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

Spammet har ju funnits i alla tider, även på den tiden vi äldre medlemmar kallar den goda, men inte alls i lika stor utsträckning (enligt mig :lol: ), och nu när jag ser att det funderas kring låsning av Vardagssnack regelbundet vid vissa tidpunkter så är fan måttet rågat... :shifty:

Varför kan man bara hellt enkelt undvika att posta en smilie för ett helt inlägg, eller skriva något helt ointressant som "jag dricker vatten" eller "jag är trött" jag vet inte om ni andra tycker jag är kall men det är ju såsom det sagts så och så många gånger ett forum! En mening med fem ord eller massa lådsasbråk/småbråk och liknande hör hemma på chatter!

Jag tycker att Hultenius gör helt rätt när han låser Vardagssnack men ska det verkligen behövas? Det ska det väl fan inte alls göra?!

jag har spammat en del i mina dagar, det får jag stå för, men jag skulle aldrig i nuläget få för mig att posta en smilie eller helt oanselig mening som man bara blir sur på om man gjort sig besväret att titta i en topic! :P

Varsågod och debattera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

ska jag vara ärligt nu, har jag aldrig gillat vardagsnack tråden.. tycker det är för mycket spam i den tråden.

( specielt när några snackade om hur stor en medelstor penis är )

Förr var Vardagssnack en trevlig tråd där man kunde läsa om folks vardag men nu är den fan bara bedrövlig (Med undantag av en del bra inlägg)

Och jag är bara glad att jag missade det där du nämnde!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte varit medlem så väldigt länge, men jag tycker ändå att det har spammats mer nu än någonsin. (Sen dess jag reggade mig på forumet.)

Jag klagar inte på att forumet får nya medlemmar, men ungefär sedan nivån nådde 2000 medlemmar så började det spammas en hel del. :shifty:

Och inte ska Vardagssnack behöva låsas vissa tider på dygnet! Kan inte personer som spammar mycket bli Hybernating ett par dar eller så, så att de förstår att det är allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den har spårat ur totalt. Bra att hultenius låser den! Visst, läste några väldigt gammla trådar som jag hade skrivit i då jag var ny, det var ingen rolig syn! Spam och "tröga" meningar, typ aggresivt med massa utropstecken osv. Men jag har mognat till mig, det märks. Och på det sätt jag skriver. t.ex "ej" i stället för "inte" (går snabbare att skriva och ser "mognare" ut, enligt mig). Men, har märkt skillnad hos flertalet medlemar. Hoppas du inte tar illa upp nu men, Mr Mister, upplevde att du spammade och var som mig i början, men du har växt och blivit en riktigt forumit. Bra trådar, gillar din EMU tråd.

Så, folk ändrar sig med tiden, thats it. Ni kanske inte fick ut så mkt av mitt inlägg men det är iaf vad jag tycker och tror...

Redigerad av joakimnestor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej funnylinn, minns du ej för ca ett halvår/kvarts år sedan, då började det. Massor av spam och onödiga trådar. Det har blivit bättre, men det är långt kvar...

???...Jag snackar om Vardagssnack nu asså...den var inte så här innan sommaren(mindre än hälften så många inlägg!!!)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag kommer också ihåg precis när jag hade blivit medlem..hette då " warmedal" men bytte efter en tid.

ser man på mina gamla inlägg ser man att jag var allmänt oseriös och ville bara ha mer inlägg skrivna.. märker numera att jag har blivit mycket mognare med det ..

en annan bra sak som skulle vara bra är att man kan stänga av personer från vissa trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att vardagssnack var trevlig från typ sida 1-100, sen spårade den ut. Jag har varit med och spammat också, men ångrar mig som f*n. Därför försöker jag få så mycket text som möjligt i mina poster i V-snack. Jag vill inte ha V-snack låst för det är min favvo tråd, även om det spammas i den. Men jag har slutat nu. Forumet börjar spåra ut och jag vill ha det som för. Då var det ok men nu...foumet är inte sej själv :shifty:

PS: Vill inte att V-snack ska vara öppet speciela tider,utan vara öppet hela tiden.

När jag blev medlemm var det riktigt lite spam gemfört med nu.

Vill ha det som förr.

Hoppas alla kan ordna det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo, det är delvis sant. Men en hel del överdrivet finns ju där. Folk kanske missuppfattar spam-forumets betydelse. Eftersom det står "Här finns alla trådar som på något sätt leder till spam/onödig inlägg eller som är allmänt ointressanta. Post-count systemet är avstängt här." Det kan ju missuppfattas, som om det skulle vara någon slags papperskorg ungefär...

Redigerad av joakimnestor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, funnylinn, håller med dig helt klart. Som sagt, den har spårat ut. synd :'(

Snälla sluta skriva Funnylinn...Skriv Funnylin eller Funny...

MP5: Fast det är ju ändå rätt onödigt..ehh...hur ska jag förklara det här..." Därför försöker jag få så mycket text som möjligt i mina poster i V-snack." man ska ju bara skriva det som var ens avsikt att skriva från början...om man börjar lägga till massor bara för att posten inte ska kallas spam så spårar det antingen ur eller blir spam fast bakofram...ehh...nån som förstår vad jag menar???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla sluta skriva Funnylinn...Skriv Funnylin eller Funny...

MP5: Fast det är ju ändå rätt onödigt..ehh...hur ska jag förklara det här..." Därför försöker jag få så mycket text som möjligt i mina poster i V-snack." man ska ju bara skriva det som var ens avsikt att skriva från början...om man börjar lägga till massor bara för att posten inte ska kallas spam så spårar det antingen ur eller blir spam fast bakofram...ehh...nån som förstår vad jag menar???

Självklart ska det ju inte gå åt andra hållet heller, bara det är något som inte är helt ointressant så tycker jag det är ok att posta en hyfsat kort mening, men har man något litet ovisentligt kanske man ska låta bli att posta överhuvudtaget? :lol:

På ett sätt var det bättre när det bara fanns ett "Off Topic" forum självaste Off Topic! :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självklart ska det ju inte gå åt andra hållet heller, bara det är något som inte är helt ointressant så tycker jag det är ok att posta en hyfsat kort mening, men har man något litet ovisentligt kanske man ska låta bli att posta överhuvudtaget? :lol:

På ett sätt var det bättre när det bara fanns ett "Off Topic" forum självaste Off Topic! :shifty:

Håller med..

Innan underforumet spam kom så var det som sagt inte lika mycket spam..(inte lika mycket medlemmar heller.. :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...