Jump to content

Åldersgräns på forumet?


Hultenius
 Share

  

136 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag har funderat allvarligt på det här. Inte för att jag vill låta som en moraltant men jag får lite dåligt samvete när jag ser att det surfar omkring 9-åringar (och säkert yngre också) i ett forum som handlar om spel med den rekommenderade åldern 18 år.

Har även sett att denna målgrupp "mobbas" mycket eftersom dessa personer inte kan saker som är självklara för oss andra.

Hade tänkt att sätta en spärr vid 12 år och alla som är yngre får då inte registrera sig. Naturligtvis skulle det bli svårt (omöjligt) att kontrollera åldern på alla som registrerar sig så det kommer bara bli en kryssruta med något liknande: "Jag lovar att jag är 12 år eller äldre". Alla som ertappas med att vara under 12 år kommer att bannas på direkten.

Alla här som är under 12 år och som redan är registrerade kommer inte att påverkas av detta, det är bara för de framtida medlemmarna.

Låter det bra? Ska åldersgränsen höjas/sänkas något? Glöm inte att rösta här ovanför!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 121
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har funderat allvarligt på det här. Inte för att jag vill låta som en moraltant men jag får lite dåligt samvete när jag ser att det surfar omkring 9-åringar (och säkert yngre också) i ett forum som handlar om spel med den rekommenderade åldern 18 år.

Har även sätt att denna målgrupp "mobbas" mycket eftersom dessa personer inte kan saker som är självklara för oss andra.

Hade tänkt att sätta en spärr vid 12 år och alla som är yngre får då inte registrera sig. Naturligtvis skulle det bli svårt (omöjligt) att kontrollera åldern på alla som registrerar sig så det kommer bara bli en kryssruta med något liknande: "Jag lovar att jag är 12 år eller äldre". Alla som ertappas med att vara under 12 år kommer att bannas på direkten.

Alla här som är under 12 år och som redan är registrerade kommer inte att påverkas av detta, det är bara för de framtida medlemmarna.

Låter det bra? Ska åldersgränsen höjas/sänkas något? Glöm inte att rösta här ovanför!

jag tycker att det ska vara åldersgräns iaf... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara dum men dom lite yngre kan man lura  B)

"Om du ljuger får du inte några julklappar av tomten"

"Om du ljuger ringer vi din mamma och tjallar"

hur var det med att mobba dom yngre ;) ( <_< )

Har även sätt att denna målgrupp "mobbas" mycket eftersom dessa personer inte kan saker som är självklara för oss andra.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att det inte ska vara någon åldersgräns. Eftersom dem som är yngre än 12 har väl (får man hoppas) tillåtelse av sina föräldrar att spela GTA-spelen och då är det ju lagligt. Iochför sig så är det ju inte riktigt "olagligt" att spela ett spel om man är under åldersgränsen.

Och sen tycker jag också det vorre rätt grymmt (inte coolt som det också kan betyda) att banna de som är under 12 och är beroende av det här forumet (man blir ju det).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara dum men dom lite yngre kan man lura B)

"Om du ljuger får du inte några julklappar av tomten"

"Om du ljuger ringer vi din mamma och tjallar"

kanske det :P

för övrigt så tycker jag att en åldesgräns är väldigt bra. du kan ju be om personnummer + 4 sista siffrorna, med hjälp av nån verifierings grej, då kan man också bara regga en medlem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, det här är svårt. Det finns ju många här som är under 12. En stor del av GTAsajten / Forums potentiella medlemmar försvinner. Men, jag tror ändå att det är en bra idé. Spelet är ju som sagt "från 18 år". Om inte annat så för "syns skull"... B)

Man kan ju tillåta att medlemmar under 12 (eller vilken åldersgräns det nu blir) blir medlemmar, men endast efter att föräldrarna gett sitt tillstånd!? Jag vet att det inte går att kontrollera i praktiken, men det är ju faktiskt upp till var och en att bestämma om han/hon ska ljuga om sin ålder/förälders godkännande, inte din hultan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen tycker jag också det vorre rätt grymmt (inte coolt som det också kan betyda) att banna de som är under 12 och är beroende av det här forumet (man blir ju det).

Läs min post igen:

Alla här som är under 12 år och som redan är registrerade kommer inte att påverkas av detta, det är bara för de framtida medlemmarna.

@skribb: jo jag tänkte det först... men sen kom jag på att vi kommer förlora massor av medlemmar på grund av det (alla vill inte uppge sin personnummer).

@GTA3_PLAYER: Menade dom allra minst men jag hoppas verkligen inte att vi har några såna här B)

Dessutom kommer alla som är 11 och under fortfarande kunna läsa i forumet... men de kan inte (eller "får inte") registrera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs min post igen:

@skribb: jo jag tänkte det först... men sen kom jag på att vi kommer förlora massor av medlemmar på grund av det (alla vill inte uppge sin personnummer).

@GTA3_PLAYER: Menade dom allra minst men jag hoppas verkligen inte att vi har några såna här :P

Dessutom kommer alla som är 11 och under fortfarande kunna läsa i forumet... men de kan inte (eller "får inte") registrera sig.

det är nog bra med åldergräns för det postas ju lite olämpligt material i forumet ;) ( :shifty: )

Det är nog inte så bra att småttingar sitter och kollar på grejjor som är lämpliga för oss "större" typ bilder på tjejer i string är nog inte så bra för dom att se. B)

Men som BlaQue säger..Forumet förlorar nog medlemmar för det finns ju dom som är under 11-12 år här.

Men åldergräns är en bra idé. <_<

Redigerad av Joey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...