Jump to content

Prestandan i Vice City (PC)


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

När jag spelar Vice City har jag som mest 20 FPS, när jag går omkring ligger FPS:n runt 15 och när jag kör bil brukar det sjunka ända ner till 5 FPS... :'(

Men jag har vant mig, var likadant i GTA3 också.

Jag skulle aldrig orka med att spela om jag hade så låga FPS... det ska som sagt vara 24 FPS eller mer för att spelet ska "flyta". Har du inte satt in ditt GeForce 4 MX än?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle aldrig orka med att spela om jag hade så låga FPS... det ska som sagt vara 24 FPS eller mer för att spelet ska "flyta". Har du inte satt in ditt GeForce 4 MX än?

Jag har inte orkat lämna in datorn på service än (fläkten om nån kommer ihåg det), och jag måste få fläkten fixad innan jag öppnar chassit... :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

när jag kör mitt vice city så tycker jag nästan att det är bättre på PS2:an...

mycket bättre !

även om jag har på högsta... ehm... "långsikt" så ser man inte alls specielt långt... finns det nått sätt så att man ser längre ? alltså... bilarna dyker upp lite plötsligt.. och sådär... stör mig lite... så om ni kan komma med lite tips om hur jag får den på max. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej.. jag har amd athlon 900mhz. geforce 4 mx 440 128 mb. 512 mb ram och vice city funkar på 1024*768 utan nått skit alls till en dag. När jag kör vc utan att köra något uppdrag går det hur bra som helst..

Men när jag ska köra ett uppdrag så börjar det lagga som in i h*lvete...

Alla bilar försvinner (man ser bara folk sitta i luften och så laggar det as mycket)

vet inte vad det är!!??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej.. jag har amd athlon 900mhz. geforce 4 mx 440 128 mb. 512 mb ram och vice city funkar på 1024*768 utan nått skit alls till en dag. När jag kör vc utan att köra något uppdrag går det hur bra som helst..

Men när jag ska köra ett uppdrag så börjar det lagga som in i h*lvete...

Alla bilar försvinner (man ser bara folk sitta i luften och så laggar det as mycket)

vet inte vad det är!!??

Nu har du skapat 3 topics om det här... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok detta e min dator:

801 mhz processor

ramminne:384

graffe:geforce 2 mx 200

för mig flyter på rett så bra i upplösning 800"600.men förfan ner swat stormade banken i uppdraget "the job" med all rök och allt gud helt ospelbart men man fick dem endo behövde ju bara ett skott på dom.men om folk lest i buggar så vet dom redan om min tommys symptom.han drar oavbrutet på ett hackigt sett åt venster vilket gör det till ett helvete att svenga hoger i bilar,det går faktiskt inte måste anvenda husveggarna som studsveggar så jag får rekna med skador.man varvade endo vc utan problem men nu ner det e dags för mta gud va man kommer bli aegd.tror ni att han kommer sluta dra åt venster om man köper en processor 1.2 gig celeron?lr kan det bara va ett fabriksfel just på min skiva så att han drar åt venster.och om ni tror det så nej,det e inte tangentbordet,intrcykt knapp.för jag har köpt ett nytt tangentbord men han var lika sjuk som vanligt.suck.det förstör lite av spelglädjen för mig,så jag skulle vara tacksam om nån kunde svara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...