Jump to content

Prestandan i Vice City (PC)


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Tror ni VC flyter på min dator?

2GHZ

Geforce 3 Ti 200 64mb

512MB Ram

Soundblaster Live! 5.1

80GB disk

Jag tror det men man vet aldrig...

men lol min kompis har exakt samma dator...han kör på högsta upplösningen 32bitar färg....utan att det hackar det minsta inte ens i den intesivaste eldstrid!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1,3 GHz

128 RD ram

GeForce 4 MX/440 64mb ddr

Hackar ibland när man gör uppdrag och kör bil.

640X400 Hackar ändå :'(

jag vet andra som har sämre datorer och för dom hackar det ingenting. på den upplösningen.

Jag är nästan 100% säker på att det hackar p.g.a. ramen. Om du köper 128 mb till kommer spelet att flyta på 1024X768X16 skulle jag gissa! Jag vet....det är ramen som tar slut och wndows använder växlingsfil som är mycket trögare och då hackar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ni kanske inte tror mig men jag spelar gta vice city på en pentium 3:a 500mhz, geforce4 64mb!! det enda stället där det hackar är på pole position club. men det är inte så farligt. jag spelar i 800x600.kan spela i 1024x7--nånting. brorsan spelar på sin amd athlon 600 mhz, 32mb grafikkort och han kan också spela i 1024.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm.. har inte VC än men jag är lite oroad för om det kommer flyta fint...

Jag har:

AMD Athlon 1800+

512 ram

Grafikkort Inno3D KYROII 4500 (64 mb)

Grafikkortet är som ni ser inte det allra frächaste... kanske kan 3d analyzer hjälpa lite!

du behöver inte oroa dig. grafiken är i stort sett som gta3. du kommer att kunna spela med hög upplösning och jag tror inte att du behöver 3danalys

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Pentium4 2.0 GHz, Soundblaster Live! 5.1, Nvidia GeForce 3 Ti 500 64 mb och 512 mb ram... Allt flyter på perfekt (när antiviruset är av :rolleyes: ) även på högsta upplösningen och full drawdistance! Jag trodde att jag var tvungen att köpa nytt grafikkort, för gta3 småhackade lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nästan 100% säker på att det hackar p.g.a. ramen. Om du köper 128 mb till kommer spelet att flyta på 1024X768X16 skulle jag gissa! Jag vet....det är ramen som tar slut och wndows använder växlingsfil som är mycket trögare och då hackar det.

Okejj.. en del kör ju på 1 GHz 1gb ram 1600x1200 och det hackar inget så det verkar ju vara ram-minnet som är "avgörande"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har Pentium4 2.0 GHz, Soundblaster Live! 5.1, Nvidia GeForce 3 Ti 500 64 mb och 512 mb ram... Allt flyter på perfekt (när antiviruset är av (:!!!:) ) även på högsta upplösningen och full drawdistance! Jag trodde att jag var tvungen att köpa nytt grafikkort, för gta3 småhackade lite.

Småhackade GTAIII???

Jag har nästan EXAKT samma dator förutom Graffekortet = Geforce 3 Ti 200.....

För mig flöt GTAIII utan probs. VC flöt ännu bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har:

P4

1,4 Ghz

256 Ram

GeForce 2 Ultra/Pro 64mb

Det småhackar lite på 1024x768, och då har jag lagt draw distance på minsta.

Sedan om jag kommer in i en stor eldstrid börjar det lagga ganska hyffsat :wub:

Något tips om hur man fixar till det så det rullar på jämnt?

ändra lite på audio options! från början hackade det lite för mig men när jag ändrade så började det fungera. Du har bättre dator än jag och jag kan spela i 1024 så det måste vara audio options. jag har en:

p3 500mhz

geforce4 mx 440 64mb

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okejj.. en del kör ju på 1 GHz 1gb ram 1600x1200 och det hackar inget så det verkar ju vara ram-minnet som är "avgörande"

Jo RAM minnet jobbar hårt i VC. Men har man ett någorlunda nytt grafikkort med texturecompression så tar det inte lika hårt på RAM minnet. Borde räcka med 512 för att flyta. Annars sänker man draw distance.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...