Jump to content

Prestandan i Vice City (PC)


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Klart att det går "snabbare" (fler bilder/sekund) men det är inget som ögat uppfattar. Max-gränsen är och kommer alltid (länge iaf) att vara 24 FPS för oss människor.

CS-mupparna vet inte vad dom gnäller över, så länge FPS:en inte är under 24 så borde dom hålla tyst... :lol:

Eftersom du verkar veta vad ögat kan - och inte kan - uppfatta, så testa med att skriva "fps_max 24" i consolen i cs, sen testar du med t.ex. "fps_max 60". Om du inte ser nån skillnad, skriv det här. ^_^

Jag uppfattar med lätthet skillnaden mellan 24fps och 60fps, över 60fps blir det dock svårare.

2200+ T-bred

2x256mb DDR400

EPoX 8RDA+

Sapphire r9700np (CAT 3.2 "Hackade")

XP Pro

Allt flyter bra oklockat med 16xAnisotrop och 4xFSAA på 1280x960, har inte testat högre, men det känns inte som att det skulle vara några probbs :lol:

PS. Jag är ingen "CS-mupp" DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt ^_^

Måste vara nått fel med HL/CS då?

Ögats max-gräns ligger på 24 FPS/s (inga undantag). Det är därför filmer spelas in i 25 FPS och inte 100. Man kan även se det i spel (med undantag HL/CS), så fort det går under 24 känner man att det börjar hacka.

Näe, nått fel tror jag inte det är, hur skulle felet sett ut?

Det med filmer, nja stämmer delvis. En TV uppdateras 50ggr/sekund, den får in 25 bilder/sekund, varannan bild (el. liknande) tillverkar TV:n själv med att lägga nästkommande bild på den nuvarande, så det blir en slags "motion blur" och det blir 50fps. Anledningen till varför man inte sänder med 50fps från början är bandbredden.

Antar att detta var väldigt luddigt förklarat, men jag ursäktar mig med att jag är väldigt trött :lol:

Må väl!

//Daniel

Titta gärna på http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skumt  :rolleyes:

Måste vara nått fel med HL/CS då?

Ögats max-gräns ligger på 24 FPS/s (inga undantag). Det är därför filmer spelas in i 25 FPS och inte 100. Man kan även se det i spel (med undantag HL/CS), så fort det går under 24 känner man att det börjar hacka.

App, app, app.

Filmer spelas in i 24 FPS och inget annat.

Till PAL-länder snabbas det dock upp till 25 fps. Till NTSC-länder slöas det ner så att det blir 23,976 och sedan lägger de på extra frames så att det blir 29,976 FPS för att anpassa till deras format.

50 HZ = PAL

60 HZ = NTSC

Redigerad av Geezus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

App, app, app.

Filmer spelas in i 24 FPS och inget annat.

Till PAL-länder snabbas det dock upp till 25 fps. Till NTSC-länder slöas det ner så att det blir 23,976 och sedan lägger de på extra frames så att det blir 29,976 FPS för att anpassa till deras format.

50 HZ = PAL

60 HZ = NTSC

Jobbar du med sånt eller är du bara knowledge freak? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jobbar du med sånt eller är du bara knowledge freak? :wacko:

Jobbar inte med det men har sysslat mycket med saker runt det.

Komprimering av digital film, VCD/SVCD/DivX. Jag har bra koll på det kan man säga.

Tycker att det är ett intressant ämne att försöka förstå sig på :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...