Jump to content

Bowling for Columbine


Blaque
 Share

Recommended Posts

Nån mer än jag här som har sett Bowling for Columbine?

USAs vapenlagar är ju helt sjuka! Jag fattar inte hur de tänker. Tror de på allvar att man kan minska brottsligheten med hjälp av vapen... Det verkar iaf så på vissa som blir intervjuade i filmen.

Och NRA sen då, National Rifle Association... Vad har de för syfte egentligen? Att alla ska få beväpna sig med vapen och sen gå ut och skjuta och ha lite kul..?

Det var en del otäcka bilder från en övervakningskamera i skolan där 12 elever och en lärare blev mördade av två andra elever i Littleton, Colorado. Det är ju sjukt hur enkelt det verkar att få tag på vapen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att man ska få äga ett vapen om man kan ta ansvar för det och bara använder det i nödvärn.

Men hur ska man kunna veta att vapnet bara används i nödvärn och att ägaren "tar ansvar" för det? När du har sett filmen kommer du nog också tycka att USA borde skärpa sina vapenlagar rejält... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är för sent att skärpa vapenlagarna nu. Alla som vill har redan fått tag i vapen. Även om man skulle sluta sälja vapen i USA nu, så finns det fortfarande många vapen ute bland folket.

Det är klart att det inte är för sent! Självklart kommer det att finnas kvar en massa vapen ute på gatan i flera år, men om man inte gör någonting åt det idag, så kommer det inte vara någon skillnad imorgon heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att det inte är för sent! Självklart kommer det att finnas kvar en massa vapen ute på gatan i flera år, men om man inte gör någonting åt det idag, så kommer det inte vara någon skillnad imorgon heller.

Vapen är en del av USA:s kultur. Jag tror att dem flesta vill kunna köpa vapen i USA <_< .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån mer än jag här som har sett Bowling for Columbine?

USAs vapenlagar är ju helt sjuka! Jag fattar inte hur de tänker. Tror de på allvar att man kan minska brottsligheten med hjälp av vapen... Det verkar iaf så på vissa som blir intervjuade i filmen.

Och NRA sen då, National Rifle Association... Vad har de för syfte egentligen? Att alla ska få beväpna sig med vapen och sen gå ut och skjuta och ha lite kul..?

Det var en del otäcka bilder från en övervakningskamera i skolan där 12 elever och en lärare blev mördade av två andra elever i Littleton, Colorado. Det är ju sjukt hur enkelt det verkar att få tag på vapen...

Jag har sett den på bio (var helt ensam i salen <_<).

För er som är politiskt intresserade borde se den filmen.

Michael Moore har också släppt ut en bok som heter "Stupid White Men" och hans nästa film, Farenheit kommer nästa år!

För mer information gå in på michaelmoore.com

och bowlingforcolumbine.com

arma[N]

jayleno88@hotmail.com

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett den på bio (var helt ensam i salen :o).

För er som är politiskt intresserade borde se den filmen.

Michael Moore har också släppt ut en bok som heter "Stupid White Men" och hans nästa film, Farenheit kommer nästa år!

För mer information gå in på michaelmoore.com

och bowlingforcolumbine.com

arma[N]

jayleno88@hotmail.com

Vaddå "Stupid White Men"? Inte konstigt att han blir utbuad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...