Jump to content

VR


Xersize
 Share

Recommended Posts

Jag har precis investerat i en ny dator, då jag dels vill kunna spela spel från de senaste tio åren utan att samtidigt kunna grilla marshmallows bredvid mig samt kunna redigera videor för musikens skulle utan att det laggar när man redigerar en 4 sekunder lång video i 480p... Så nu har jag en redig jäkla best och tänkte att det där med VR-spel, det kan vara roligt!

 

Det finns ju dock så många olika VR-headset så jag tänkte kolla om ni, kära forumiter, har några rekommendationer på vilket headset man bör skaffa och vilket man bör undvika? Tacksam för svar!

 

Han det gött så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen aning om vilka som är bra, och jag känner dessutom bara till Oculus Rift och PS4-VR. Det sistnämnda har jag provat vid nåt tillfälle och det var verkligen sådär, måste jag säga. 4/10. Det var 720p två centimeter ifrån ögat och vad jag kan minnas rätt dålig antialiasing, om det nu är rätt term. Kanter var hackiga, som på PS1-tiden.

Jag tror dock att några a av spelen jag sett borde vara kul. Star Wars Squadrons, till exempel, och några egna PS-produktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Ingen aning om vilka som är bra, och jag känner dessutom bara till Oculus Rift och PS4-VR. Det sistnämnda har jag provat vid nåt tillfälle och det var verkligen sådär, måste jag säga. 4/10. Det var 720p två centimeter ifrån ögat och vad jag kan minnas rätt dålig antialiasing, om det nu är rätt term. Kanter var hackiga, som på PS1-tiden.

Jag tror dock att några a av spelen jag sett borde vara kul. Star Wars Squadrons, till exempel, och några egna PS-produktioner.

 

Occulus Rift är den enda jag känner till så där på rak arm också faktiskt, men det ska finnas fler så vitt jag förstått. Jag har några VR-spel som jag skulle vilja prova på datorn, primärt skräckspel, så då vill jag inte ha något som känns dåligt liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...