Jump to content

Lonely Island 1.2 (GTA1)


Arvid
 Share

Recommended Posts

I ett försök att få lite liv i det här forumet lägger jag upp min gamla GTA(1)-bana Lonely Island som jag gjorde en stor uppdatering av 2015. Ni som var med i forumets barndom minns kanske när jag släppte den första gången sommaren 2003.

Efter uppdateringen finns det poliser, ambulanser och brandförsvar (något som helt saknades i versionen från 2003). Jag har förbättrat dialogen, fixat buggar i koden till uppdragen och gjort om delar av banan.

En annan nyhet är en "klädaffär" där spelaren kan byta kläder under spelets gång. Den hittas inne i köpcentret nära sjukhuset på första ön.

I övrigt finns som tidigare en liten story med 6 på varandra följande uppdrag, kill frenzies, tåg, tillgång till båtar och helikoptrar. Om banan inte buggar sig avslutas storyn med en flygtur i helikoptern.

Jag har ingen aning om hur kompatibelt GTA är med dagens datorer och har själv inte spelat det på nyare OS än Windows XP.

Extern nerladdning (om inte den bifogade filen nedan går att komma åt)

screen.jpg

Lonely Island 1.2.zip

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Arvid skrev:

I ett försök att få lite liv i det här forumet lägger jag upp min gamla GTA(1)-bana Lonely Island som jag gjorde en stor uppdatering av 2015. Ni som var med i forumets barndom minns kanske när jag släppte den första gången sommaren 2003.

Jag har ingen aning om hur kompatibelt GTA är med dagens datorer och har själv inte spelat det på nyare OS än Windows XP.Fetching info...

Tufft! :o Och roligt initiativ! Jag har faktiskt ett fungerande GTA1 installerat så det här vill jag gärna testa vid tillfälle.

För att svara på din fråga kan jag meddela att det går att få det att funka via DOSBox, och jag har skrivit en klistrad tråd om det i GTA1-forumet.

https://www.gtasajten.com/topic/51835-hur-man-får-gta1-att-rulla-på-moderna-datorer/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Tufft! :o Och roligt initiativ! Jag har faktiskt ett fungerande GTA1 installerat så det här vill jag gärna testa vid tillfälle.

För att svara på din fråga kan jag meddela att det går att få det att funka via DOSBox, och jag har skrivit en klistrad tråd om det i GTA1-forumet.

https://www.gtasajten.com/topic/51835-hur-man-får-gta1-att-rulla-på-moderna-datorer/

Det var en ambitiös guide. :) Jag ska testa idag om jag kan få igång spelet på Windows 10.

Edit: mitt gamla köpta GTA på skiva fungerade helt OK att installera och spela i Windows 10 32-bit.

Jag försöker nu att få igång 3DFX genom DOSbox SVN daum (nerladdat tillsammans med DLL-filer från den här sidan) men spelet går inte att växla till helskärmsläge.

Edit 2: nu fungerade det i helskärmsläge genom att jag öppnade glide.ini (i samma folder som DOSbox) och ändrade värdet på "Resolution" från 0.0 till 2.0.

Redigerad av Arvid
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...