Jump to content

Voice acting


Xersize
 Share

Recommended Posts

Hejsan, kära forumiter!

Jag har lekt lite med tanken på om jag ska prova på voice acting, mest för skojs skull. Jag tror att det kan vara roligt även om jag inte har några ambitioner att göra karriär på det. Jag minns att jag för många, många, många år sen gjorde rösten till en karaktär i en mod till TESIV:Oblivion, och det var ganska roligt. Men det var ungefär 12-13 år sen och nu har jag trots allt professionell studioutrustning (till skillnad från den lilla mikrofonen som satt på mitt datorheadset och som kostade mig 98kr) så jag tänkte att det skulle kunna vara roligt. Kanske göra rösten till någon modd igen, eller till någons projekt. Vore fränt att ha sin röst i ett spel i framtiden, men det är som sagt inget jag har som riktigt mål; jag vill mest prova på det för jag tror att det kan vara roligt.

Så, har någon av er erfarenhet av det? Vet ni några sidor där man kan leta auditions eller liknande, eller har någon av er kanske något projekt (mod, animerad video, vad som helst) som ni kanske behöver någon till? Jag har sökt lite på DuckDuckGo men inte hittat allt för mycket. Jag är flytande i både engelska och svenska så de två fungerar utmärkt för mig!

Tack på förhand, och puss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...