Jump to content

Red Dead Redemption 1 finns nu till PC!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

hd-aspect-1476815342-deady.jpg?resize=51

Ja, lite clickbait får man väl använda sig av i dessa moderna tider? :rolleyes:

Men det är ändå sant! Spelet har inte släppts till PC eller portats eller emulerats, men det har blivit tillgängligt via tjänsten Playstation Now, som lanserades i Sverige idag. Jag skrev lite grann om tjänsten i en annan tråd, läs gärna där.

ps-now-logo.jpg

Kort sagt går det ut på att ni skaffar ett Playstationkonto, tankar programmet här, registrerar er för tjänsten Playstation Now (kostar 149 kr/mån eller 999/år) och börjar streama spelet. Om ni äger en PS4 kan ni även tanka spelet till hårddisken för en snabbare och stabilare upplevelse.

Därefter kopplar man in en PS3-, PS4- eller en Xinput-kompatibel handkontroll och börjar lira! :)

Observera att tjänsten också innefattar andra hardcore Playstation-titlar, inklusive The Last Of Us som fått hela spelindustrin att tänka om hur spel ska skapas.

Har du aldrig lirat RDR1 och inte heller kunnat/tänkt skaffa en konsol med spelet, nu har du chansen att sätta tänderna i 2010-talets bästa spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 minuter sedan, Xersize skrev:

Absolut, men att betala 149kr i månaden för att spela ett spel är lite väl, tycker jag.

149 kr i månaden för ett spel är mycket även i mina ögon ja, men om du verkligen inte tänkt skaffa en konsol för ~500 och ett spel för ~200 såhär nio år efter release kan du åtminstone testa det gratis i sju dagar.

Det finns också andra titlar, som Uncharted-serien (tre eller kanske fyra spel är uppe), God of War och The Last of Us.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...