Jump to content

Är GTA V Online på PC helt gratis? Har ingen skivläsare!


Arman
 Share

Recommended Posts

Tänkte att det var dags att införskaffa GTA V på PC från en vanlig butik (Elgiganten eller liknande).
Jag vet bara inte hur det fungerar med att spela spel över internet numera. Kostar allting nuförtiden?

Min nya laptop har inte ens en skivläsare, så tror jag må köpa spelet genom Steam eller annat, men då måste jag väl betala nån avgift i månaden - eller hur fungerar detta nu?

Kan ingenting om sånt här. Har varit med forumet sedan den startade så är lite av en pensionär här.
Har inte spelat spel på flera år, men är sugen på lite GTA på nätet nu :) 
 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom flesta köper spel digitalt nu, särskilt med tanke på att många spel är 50gb och uppåt nu i denna tid av blurays. Köper du ett spel på steam så äger du det. Det kostar ingenting att ha ett steamkonto och det vore precis som om du köpte en skiva och installerade det. Du kan köpa det från en butik också, men i många fall så får du en nyckel att knappa in i Steam istället (edit: eller annat Steam-liknande program beroende på vilken studio som äger spelet). Spelen hamnar på ditt konto och du kan avinstallera/installera det som du känner för. Savefiler sparas i molnet och du kan komma åt dom från valfri dator.

Att spela GTA Online kostar inte heller något. Det som kan kosta är om du vill lägga riktiga pengar på att köpa grejer i GTA Online, men det är inte obligatoriskt. Rockstar har dock varit duktiga på att göra det till en lång grind för att få dom finare sakerna. Men du kan spela single player som vanligt och där finns ingenting att lägga riktiga pengar på.

:)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svar!
Hur är det om jag vill ladda upp en "100% save game" direkt efter installationen? Utan att gå igenom Ludendorff- och Franklin-uppdragen.
Har redan varvat spelet på Xbox tidigare.

Försökte lägga in en savegame-fil i GTA V-mappen i "Mina dokument", men det gick inte. Hade liknande problem med San Andreas, då behövde man klara av första uppdraget och sedan ersätta en full savegame-fil med den som skapades efter första uppdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...