Jump to content

18+


Golleligan
 Share

Åldersgräns  

20 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag har länge undrat hur folk får tag på sina GTA spel. När jag tänker bakåt i tiden så ägde jag faktiskt inte mitt första GTa förrän jag var 19 år gammal men nu när man spelar GTA Online så möts man nästan bara av en massa barn. Inget fel med det men man undrar ju hur de har fått tag i sina kopior. Kan man köpa det själv när man är typ 14?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är ju dom flesta aktiva medlemmarna på det här forumet vuxna, jag är 24, men jag minns att när SA kom till PC så var jag 14. Jag hoppade bara på bussen och drog till stan för att hämta ut mitt förhandsbokade ex. Men det var en privatägd mysig liten affär med en massa rollspel och grejer som drevs av nördar. Men dom hade inte fått in sina spel så jag gick till en lite större mer "professionell" butik som sedan dess försvunnit och köpte det istället. Hade inga problem då, men kan tänka mig att större kedjor som gamestop har koll på åldersgränser lite hårdare, men dom är nog helt okej om en förälder köper det.

Jag tror att det krävs en väldigt unik människa för att flippa ur på grund av TV-spel och gå på en killingspree, så jag har aldrig stört mig på att yngre människor spelar våldsamma spel. Kanske inte riktigt små barn men 12-13 och uppåt ser jag inget fel i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det handlar nog inte så mycket om att hindra folk från att begå skolskjutningar utan snarare att säkerställa att spelaren har blivit vuxen nog att ha insikten i vad som är bra beteende och vad som inte är det. En artonåring har bättre förstånd att se det omoraliska i sina/spelkaraktärens handlingar och beter sig inte så i verkliga livet eftersom man vet att det är fel. En tolvåring som växer upp med att kalla alla kvinnor för horor och alla svarta för nigger, tror också att det är helt okej och gör nog något liknande i verkliga livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...