Jump to content

Telltale Games utvecklar Game of Thrones-spel?


Tweak
 Share

Recommended Posts

http://www.ign.com/articles/2013/11/21/telltale-is-developing-a-game-of-thrones-game

Utan att vara ens i närheten av bevandrad i spelvärlden så har jag genom läsning här förstått att Telltale Games är något av en big deal, right? Läste bara häromdagen igenom Walking Dead-tråden och tyckte spelet verkade sjukt fett. Och eftersom jag är besatt av ASoIaF gör det här mig jävligt glad, om det nu visar sig stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.ign.com/articles/2013/11/21/telltale-is-developing-a-game-of-thrones-game

Utan att vara ens i närheten av bevandrad i spelvärlden så har jag genom läsning här förstått att Telltale Games är något av en big deal, right? Läste bara häromdagen igenom Walking Dead-tråden och tyckte spelet verkade sjukt fett. Och eftersom jag är besatt av ASoIaF gör det här mig jävligt glad, om det nu visar sig stämma.

Telltale gör GRYMT bra storyspel. Spelmässigt är dom sällan särskilt svåra eller avancerade (inte TWD i alla fall) men atmosfären och storyn är så bra att jag kände mig helt tom efter att jag klarat ut alla TWD-episoder. Jag kunde nästan inte spela något annat på flera månader. Nu ser jag inte på Game Of Thrones, men om man älskar den serien vilket många verkar göra, och man gillar att spela storybaserade spel, då är Telltale en big deal!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju redan ett Game Of Thrones spel, som heter "A Game of Thrones - Genesis". Jag testade det lite & tyckte det sög, alldeles för konstigt upplagt. Sen finns det ett som heter "Game Of Thrones" det har jag personligen inte testat, men jag tyckte inte det såg så skojj ut. Går ju att hoppas att Telltale inte misslyckas som dem två andra utvecklarna gjort (I min mening).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju redan ett Game Of Thrones spel, som heter "A Game of Thrones - Genesis". Jag testade det lite & tyckte det sög, alldeles för konstigt upplagt. Sen finns det ett som heter "Game Of Thrones" det har jag personligen inte testat, men jag tyckte inte det såg så skojj ut. Går ju att hoppas att Telltale inte misslyckas som dem två andra utvecklarna gjort (I min mening).

Jo, nu är det ju lyckligtvis inte de spelen som tråden handlar om. Lite synd bara att det här spelet med allra största sannolikhet kommer byggas kring tv-serien, hade varit ännu fetare om något gjordes kring böckerna.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, nu är det ju lyckligtvis inte de spelen som tråden handlar om. Lite synd bara att det här spelet med allra största sannolikhet kommer byggas kring tv-serien, hade varit ännu fetare om något gjordes kring böckerna.

Nej, jag såg det men jag tänkte bara berätta att det finns andra spel som har gjorts om Game Of Thrones! Jo, tyvärr så verkar dem flesta spelen byggas kring tv-serien och det är .. meh. hade hellre sett ett välgjort spel om böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...

Just spelat ut första episoden. Laggade en del på min dator men är nöjd. Fler som lirat? Vilka val gjorde ni?

Tycker överlag första episoden mest satte scenen för de kommande. Det fanns ingen egentlig

payoff för de val man hittills gjort

, men det lär ju komma. Till en början hade jag svårt att hinna välja vad jag skulle säga, är inte van vid att man bara har några sekunder på sig, men gillar det, stressmomentet när man fattar beslut gör att det känns verkligare.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...