Jump to content

Militärbasen


Vice.
 Share

Recommended Posts

Nån som har tips på hur man tar, eller snarare kommer undan med jetplanen? Lyckas ta det, inga problem, men att komma undan? Hinner inte ens ut ur militärbasområdet. De sprnger mig i luften varje gång. Försöker flyga djupdyk, sen upp snabbt för att undvika men nej.

Vad göra?!

Kör skarpa svängar! Vänd planet helt åt sidan och styr även med L1/R1 (eller LB/RB på 360). Fäll in hjulen också, jag är rätt säker på att de segar ner planet lite.

När du väl är utanför basen så har du ändå polisen kvar efter dig, och militären skickar jetplan efter dig, men bara du flyger högt uppåt så verkar de inte kunna följa efter, och poliserna på marken kan inte heller se dig när du är för högt upp, så yeah. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som VickeX sa: Sätt dig i planet, lyft, plocka upp hjulen, flyg sedan RAKT upp i luften och så kommer inte polisen att kunna följa efter. Vänta till polisen är borta, flyg runt som du vill/landa det i Trevors hangar och spara.

Problemet är inte polisen utan militären. Men jag ska prova nu att sticka rakt upp mot månen. Får se om det funkar. Det är alltså misilerna jag vill undvika

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga pengar. Men jag gjorde så här. Parkerade på flygplatsen Trevor har. Satt kvar i planet och skiftade till trevor. Tog mig till flygplatsen, skiftade tillbaka till Franklin, hoppade ur planet, skiftade till Trevor, hoppade i planet sparade. =D

Nice, jag körde samma knep då Franklin fick en speciell bil efter ett sidouppdrag som jag tycker skulle ha passat Trevor bättre.

Men du, jag måste fråga om du provade mitt förslag, alltså att fälla in hjulen och svänga skarpt åt höger och vänster, upp och ner och finta rejält? Det funkar riktigt bra för mig och jag har lyckats lyfta och flyga iväg från basen och deras jets flera gånger.

Det svåraste enligt mig är att det ibland är så jävla mycket militärer på marken och att de ibland är så bra på att skjuta när man sätter sig i planet, vilket tar en rätt bra stund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice, jag körde samma knep då Franklin fick en speciell bil efter ett sidouppdrag som jag tycker skulle ha passat Trevor bättre.

Men du, jag måste fråga om du provade mitt förslag, alltså att fälla in hjulen och svänga skarpt åt höger och vänster, upp och ner och finta rejält? Det funkar riktigt bra för mig och jag har lyckats lyfta och flyga iväg från basen och deras jets flera gånger.

Det svåraste enligt mig är att det ibland är så jävla mycket militärer på marken och att de ibland är så bra på att skjuta när man sätter sig i planet, vilket tar en rätt bra stund.

Det blev en kommbination. Det bästa att över huvudtaget komma ut ur basen levande var att starta snabbt och sedan 90 grader rakt upp. de skjuter 2 misiler efter dig, ochd et var alltid den första jag blev träffad av. Men jag hörde pipandet, det är 2 pip och när det andra kom väntade jag en sek till sen drog jag allt jag kunde till vänster. Och kom undan.

Sen hade jag det problemet som du nämde med, De sköt en när man höll på att hoppa in i planet flera gånger.

Sjukt tidskrävande.

Sen var det sjukt svårt att landa. Inte själv landningen när man väl kom in rätt, men att komma in på rätt ställe och på rätt höjd. Planet går ju absurt snabbt och man kan inte använda L1 och R1 som på andra plan och helikoptrar, planet svänger knappt då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...