Jump to content

Meningen med husköp i GTA Online?


gta_johan
 Share

Recommended Posts

Det kommer ju fungera på samma sätt som i singleplayer.

Dvs du kan ha dina bilar i garagen osv.

Ja dom lär ju enbart synas visuellt för spelaren själv, men vad är poängen med detta? Det känns extremt över-hypat tyvärr. Och om så är fallet så kan man inte tillbringa tid med kompisarna i varandras hus eller bilar t ex. Vilket då gör det meningslöst <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja dom lär ju enbart synas visuellt för spelaren själv, men vad är poängen med detta? Det känns extremt över-hypat tyvärr. Och om så är fallet så kan man inte tillbringa tid med kompisarna i varandras hus eller bilar t ex. Vilket då gör det meningslöst dry_1185149_0.gif

Vad pratar du om?

Det är redan confirmed att du kan bjuda in polare till ditt eget hus / garage.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad pratar du om?

Det är redan confirmed att du kan bjuda in polare till ditt eget hus / garage.

Garagen tror jag inte att man kan bjuda in andra spelare i, men i husen/lägenheterna så går det finfint. Sen finns det småsaker att göra där. Titta på in-game tv och kanske t.om få se en live Weazel News-sändning från en biljakt i Los Santos (en annan spelare i din session) Sen kan man tydligen duscha av sig blod, och möjligtvis göra fler random saker.

Men i grund och botten så är det ju "bara" ett multiplayerläge. Grejen med att de hypar det så mycket är väl för att du har en karaktär som behåller sina pengar och allt sånt mellan olika sessioner, och att hela öppna världen är som en lobby där du kan välja att joina deathmatches och race t.ex. Verkar riktigt nice ändå tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Garagen tror jag inte att man kan bjuda in andra spelare i, men i husen/lägenheterna så går det finfint. Sen finns det småsaker att göra där. Titta på in-game tv och kanske t.om få se en live Weazel News-sändning från en biljakt i Los Santos (en annan spelare i din session) Sen kan man tydligen duscha av sig blod, och möjligtvis göra fler random saker.

Men i grund och botten så är det ju "bara" ett multiplayerläge. Grejen med att de hypar det så mycket är väl för att du har en karaktär som behåller sina pengar och allt sånt mellan olika sessioner, och att hela öppna världen är som en lobby där du kan välja att joina deathmatches och race t.ex. Verkar riktigt nice ändå tycker jag!

Men hur fungerar det isåfall? Ponera att två helt olika spelare har hus på samma ställe i spelet, de båda bjuder in sina vänner. Hur skiljer man då på dessa visuellt sett? Det måste ha nån vänner funktion isåfall. Och om så är fallet så måste ju själva upplägget vara klientbaserat vilket bidrar till en rad intressanta funktioner för att fuska till exempel.

Dedikerade servrar till det här hade ju varit så jävla guld...

Vad menas med dedikerade servrar? Jag antar att Take2 har dedikerade servrar redo för att ta emot den här belastningen.Dom är även säkrare om man ser det från ett driftmässigt perspektiv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur fungerar det isåfall? Ponera att två helt olika spelare har hus på samma ställe i spelet, de båda bjuder in sina vänner. Hur skiljer man då på dessa visuellt sett? Det måste ha nån vänner funktion isåfall. Och om så är fallet så måste ju själva upplägget vara klientbaserat vilket bidrar till en rad intressanta funktioner för att fuska till exempel.

Instanser / Virtual Worlds kallas det för.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min tanke på hur de löst problemet om fler spelare har "samma lägenhet/hus" så kanske där finns en port av ngt slag där man väljer vem man ska hem till ? Och sen vet vi ju inte om man kan ändra om i ens hem möjligenn ? Kanske inte köpa möbler osv, men möblera om lite kanske osv.

Vi får helt enkelt Se, men dom har klart satsat på att folk kommer vilja spela mest med sin egen karaktär sen när de funkar, då där verkar va mer möjligheter för en o samma karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...