Jump to content

Microtransactions i GTA Online


Mark
 Share

Recommended Posts

http://kotaku.com/data-leak-hints-at-microtransactions-in-gta-online-1373827097?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow

Ingenting är ju officiellt bekräftat ännu, men det här är rätt viktiga grejer som har leakat.

Vad säger ni?

Tycker ni det är bra att man kommer kunna spendera riktiga pengar på in game-cash?

Själv tycker jag det är riktigt dåligt, även om det är upp till en själv om man känner för att spendera pengar för att få pengar in game. Det vore tråkigt om Rockstar Games hakar på P2W-idén som så många spel utnyttjar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag är också rätt beskviken på det här.

Och att tjäna stora pengar i GTA Online är tydligen ( :rolleyes: ) skitsvårt. Man kanske tjänar som mest om man rullar med ett crew och rånar någon bank, men ändå... Känns som att det finns en risk att Online kommer bli rätt irriterande då många douches kommer att glida runt och döda alla andra spelare.

Men nu har ju vi bra många spelare i vårt crew, så man kanske kan dra ihop en lobby full med GTASajtare så att vi slipper sånt, och bara kan köra legit jobs och races och sådär?! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jag är också rätt beskviken på det här.

Och att tjäna stora pengar i GTA Online är tydligen ( :rolleyes: ) skitsvårt. Man kanske tjänar som mest om man rullar med ett crew och rånar någon bank, men ändå... Känns som att det finns en risk att Online kommer bli rätt irriterande då många douches kommer att glida runt och döda alla andra spelare.

Men nu har ju vi bra många spelare i vårt crew, så man kanske kan dra ihop en lobby full med GTASajtare så att vi slipper sånt, och bara kan köra legit jobs och races och sådär?! :)

Jag vill med vara med. Tror jag ansökt om inträdde men vet inte om jag kommit in. Vill ut och äga stan med er

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, In-Game-Payment är bara dåligt. Det suger ut allt liv ur spelet och gör "rika" pappa-betalar spelare övermäktiga och spelet förlorar sitt syfte.

Syfte med spel är att spela och tjäna ihop sitt dagliga levebröd. Den med skills och engagemang skall härska.... Inte genom att betala.

Dessutom går nästan allt och alla över till prenumerationer. Man kan ju inte sitta med häcken full av räkningar.

Nä, nu får det vara nog med detta. Man betalar 1 gång för mjukvara.

Jag vill med vara med. Tror jag ansökt om inträdde men vet inte om jag kommit in. Vill ut och äga stan med er

Jag med jag med! :ph34r:

Är det bara att lägga till folk som vänner i PSN? (för playstation3)

Redigerad av Foo
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, In-Game-Payment är bara dåligt. Det suger ut allt liv ur spelet och gör "rika" pappa-betalar spelare övermäktiga och spelet förlorar sitt syfte.

Syfte med spel är att spela och tjäna ihop sitt dagliga levebröd. Den med skills och engagemang skall härska.... Inte genom att betala.

Dessutom går nästan allt och alla över till prenumerationer. Man kan ju inte sitta med häcken full av räkningar.

Nä, nu får det vara nog med detta. Man betalar 1 gång för mjukvara.

Jag med jag med! :ph34r:

Är det bara att lägga till folk som vänner i PSN? (för playstation3)

Jag har accepterat nu. Här Foo, kolla första sidan där finns en länk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som det inte är så farligt med microtransactions i GTAOnline som vissa trodde. Jag hörde att det skulle vara skitsvårt att tjäna pengar i spelet men R* säger nu att det kommer vara lättare än i Singel Player och att man kan inte köpa upp alla pengar så att andra inte får något. De har också lovat att det inte kommer ha någon effekt på balansen.

Själv har jag inget mot microtransactions så länge man inte måste göra det eller ger de som gör det för stora fördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som det inte är så farligt med microtransactions i GTAOnline som vissa trodde. Jag hörde att det skulle vara skitsvårt att tjäna pengar i spelet men R* säger nu att det kommer vara lättare än i Singel Player och att man kan inte köpa upp alla pengar så att andra inte får något. De har också lovat att det inte kommer ha någon effekt på balansen.

Själv har jag inget mot microtransactions så länge man inte måste göra det eller ger de som gör det för stora fördelar.

Lär väl vara lättare att tjäna pengar eftersom att du får pengar för allt du gör. Alltså om du rånar en butik eller kör ett race eller en deathmatch etc. så får du väl pengar. Antar dock att saker lär kosta lite mer GTA$ i Online än i Single Player, för att balansera ut det där.

Vi får väl se, men så länge man ändå måste spela och levla upp för att låsa upp saker som bättre armor och vapen så känns det inte som att det kommer vara ett jättestort problem att folk kan köpa GTA$.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat så tycker jag att de tappar en hel del integritet. All den satir om kapitalism och ha-galna företag och personer fungerar inte riktigt lika bra nu... möjligen om de drev med sig själva men.... njäe.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130926/rockstar-bekraftar-mikrotransaktioner-i-gta-online

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...