Jump to content

Kan inte installera första skivan


Jazz
 Share

Recommended Posts

Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......................... sååååååååååååååååååååååååååå jag trodde att jag skulle få lira idag då va men när jag slänger in första skivan, installeringsskivan, finns det inget val att göra. Jag klickar in på spelinformation, och där kan jag bara välja:

Spela nu

Betygsätt

Ta bort stift

.... vad i hela helvete är det som pågår? Jag har varit i kontakt med Microsoft-kundtjänst och de har felsökt och fattar ingenting. Är det någon på forumet som installerat det på sin krysslåda?

Edit: Om du är lika blåst som jag ska du alltså sätta in installeringsskivan, spela den och följa anvisningarna. Efter det använder du spelskivan som du inte(!) installerar.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer om du trycker på "Spela nu"?

Har du testat att stoppa i andra skivan? Det kanske har blivit feltryckt? :P

Då sattes spelet igång men jag stängde ner det fort som fan... vet ju inte alls vad som kommer hända, Funderade faktiskt på att byta skiva men tyckte att det verkade absurt, ska dock testa det nu...

Edit: Lol! Denna skivan gick att installera. Skivorna har alltså fått fel tryck på sig, helknasigt. Aja, nu vet vi det!

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då sattes spelet igång men jag stängde ner det fort som fan... vet ju inte alls vad som kommer hända, Funderade faktiskt på att byta skiva men tyckte att det verkade absurt, ska dock testa det nu...

Det är inte som på PS3 då? Där startade man spelet och efter ett tag kom man fram till en installation.

Testa att stoppa i installationsskivan och starta spelet, installationen bör ske innan man får ställa in ljusstyrkan och sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte som på PS3 då? Där startade man spelet och efter ett tag kom man fram till en installation.

Testa att stoppa i installationsskivan och starta spelet, installationen bör ske innan man får ställa in ljusstyrkan och sådant.

Tror inte det........ det har jag aldrig varit med om, man går alltid in i spelinformation och väljer "installera spel".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det har inte blivit feltryck. Du kan inte installera första (install) skivan via Xbox dashboard. Du måste starta spelet och då får du välja vart du vill installera den.

Skiva två Går att installera men det rekommenderas att inte göra det pga at det tydligen kan bli extra mycket popups och sådär.

Själv tycker jag att det har varit en hel del mer värkvärda popups redan, mer än i IV... men man kan väl inte förvänta sig allt för mycket när det är en så sjukt stor detaljerad värld på 8 år gamla konsoller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox:

Sätt i skiva #1

Klicka på "Play Grand Theft Auto V"

Spelet laddar upp och säger åt dig att välja en plats att installera skivan på.

Välj din hårddisk (eller ditt USB-minne).

Skivan börjar installeras.

När skiva #1 är installerad får du en notifiering om att du kan sätta i skiva #2.

Sätt i skiva #2 och installationen avslutas och därefter startar spelet!

(w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, nice! :)

Och sedan förstår jag inte hur man kan göra sig lustig av en fråga eftersom jag inte visste att det är en skiva. Sedan var det snack om det så det lät som det var likadant för både ps3 och xbox.

Äsch ta inte åt dig av det.

Om du lirar på PS3 så är det bara att punga i skivan och tuta och köra! Installationen kommer att ske kort efter att man startat spelet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...