Jump to content

GTA V finns att preloada på PS Store nu!


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Hur pass snabba är PSN med att lägga upp nyreleaser?

Tänkte köpa GTA V därifrån.

Edit/Update:

Ville väl bara meddela er, om någon annan väntar på att få ladda ner det.

Som vanligt kan jag inte spela det förrän den 17 september, men kan tänka mig att det kommer bli oerhört svårt att ladda ner det närmare release-datum.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w00t_1181130_0.gifFörbokat?w00t_1181130_0.gif

Bokat i butik, men kom sen på PSstore, men satt och funderade på precis samma sak som togs upp ovanför, kommer det komma ut 00:01 den 17?

Gör det, det så kan jag ändra bokningen till PSstore sen är det lugnt.

Dock ett möjligt problem, kan spelet tankas på 2 ställen samtidigt? Borde väl inte vara nått problem då "jag" har 2 konsoler?!

Vet du?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bokat i butik, men kom sen på PSstore, men satt och funderade på precis samma sak som togs upp ovanför, kommer det komma ut 00:01 den 17?

Gör det, det så kan jag ändra bokningen till PSstore sen är det lugnt.

Dock ett möjligt problem, kan spelet tankas på 2 ställen samtidigt? Borde väl inte vara nått problem då "jag" har 2 konsoler?!

Vet du?

"Gamers in Europe can preload upcoming open-world game through PlayStation Network starting at 3 p.m. BST on September 15, while United States players can start loading at 3 a.m. EDT on September 16."

http://www.gamespot.com/news/gtav-psn-preload-goes-live-sunday-in-europe-monday-in-us-6414436

Nu har jag köpt spelet på PSStore, och fick då ett alternativ att konsolen startas automatiskt och börjar ladda ner spelet så snart det släpps för "preload".

Vilket, om jag förstått det rätt, kommer ske imorgon kl 16:00 svensk tid.

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Gamers in Europe can preload upcoming open-world game through PlayStation Network starting at 3 p.m. BST on September 15, while United States players can start loading at 3 a.m. EDT on September 16."

http://www.gamespot.com/news/gtav-psn-preload-goes-live-sunday-in-europe-monday-in-us-6414436

Nu har jag köpt spelet på PSStore, och fick då ett alternativ att konsolen startas automatiskt och börjar ladda ner spelet så snart det släpps för "preload".

Vilket, om jag förstått det rätt, kommer ske imorgon kl 16:00 svensk tid.

Vaddå, om jag köper det NU, kan jag ladda ner det direkt????

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fixat. Men man kunde inte ladda ner förren den 16.

Trodde det var den 16 idag

Verkar som att mitt tidigare inlägg inte är helt sant.

Gamespot säger att EU-användare får preloada GTA V den 15 september, kl 16:00 vår tid.

Men kikar man i shoppen så står det "Available for Download on 16.09.2013"

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pre-load skulle igentligen ha gått igång i Fredags (tror jag) då meningen är att alla, än hur dåligt internet de har, ska hinna ladda ner den 16-18GB stora spelet innan midnatt, imorgon. Men något gick fel.

Jag funderade på det men jag har blivit varnad att servrarna kanske inte håller trycket och att det är bättre att få vänta några timmar till än kanske längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...