Jump to content

När döden inträffar...


DriftPig
 Share

Recommended Posts

Jag har funderat på det här i ett par dagar nu så here goes:

Om du lajjar omkring i free roam som t.ex. Trevor och råkar bli dödad eller bli "busted" av polisen, vad händer då?

Blir det som vanligt att 6 in-game timmar passerar och du får börja vid närmaste sjukhus/polisstation

ELLER

den karaktären som dog/blev tagen blir ej spelbar i x antal in-game timmar så man bara har dom två andra att välja på.

Kanske inte värt en tråd då det är mindre än en vecka kvar, men iallafall, vad tror ni? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat på det här i ett par dagar nu så here goes:

Om du lajjar omkring i free roam som t.ex. Trevor och råkar bli dödad eller bli "busted" av polisen, vad händer då?

Blir det som vanligt att 6 in-game timmar passerar och du får börja vid närmaste sjukhus/polisstation

ELLER

den karaktären som dog/blev tagen blir ej spelbar i x antal in-game timmar så man bara har dom två andra att välja på.

Kanske inte värt en tråd då det är mindre än en vecka kvar, men iallafall, vad tror ni? :)

Bra fråga. Jag skulle gissa på att det blir som i tidigare spel, att du spawnar vid ett sjukhus.

Bekräftat är dock att du kommer att kunna skada de andra karktärerna till den punkten att De "dör" och om du då byter till dem så kommer de ut från sjukhuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer omedelbums att försöka få en av de andra karaktärerna att behöva åka ambulans/polisbil och sedan se vart den tar vägen. Ungefär som inför San Andreas när de sa att alla "var på väg någonstans" lär man väl bli besviken nu som då, då det ju innebar att de ställde bilen någonstans och sedan gick iväg..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror också att det lär vara som i tidigare spel. Dom vill nog inte tvinga in människor i andra karaktärer mer än per uppdrag, så man måste nog inte spela som någon annan ett tag efteråt. Men jag hade varit okej med det!

Däremot tycker jag att det skulle vara kul att om man blev gripen så hamnade man i fängelset, bara en liten cell på polisstationen. Där tycker jag att man kan ha alternativen att rymma som ett litet minispel, eller byta till någon annan karaktär medan man väntar och/eller att man betalar borgen med någon annan karaktär för karaktären som är i fängelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot tycker jag att det skulle vara kul att om man blev gripen så hamnade man i fängelset, bara en liten cell på polisstationen. Där tycker jag att man kan ha alternativen att rymma som ett litet minispel, eller byta till någon annan karaktär medan man väntar och/eller att man betalar borgen med någon annan karaktär för karaktären som är i fängelse.

Det där lät ju otroligt bra! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror också att det lär vara som i tidigare spel. Dom vill nog inte tvinga in människor i andra karaktärer mer än per uppdrag, så man måste nog inte spela som någon annan ett tag efteråt. Men jag hade varit okej med det!

Däremot tycker jag att det skulle vara kul att om man blev gripen så hamnade man i fängelset, bara en liten cell på polisstationen. Där tycker jag att man kan ha alternativen att rymma som ett litet minispel, eller byta till någon annan karaktär medan man väntar och/eller att man betalar borgen med någon annan karaktär för karaktären som är i fängelse.

:w000t:

Fyfan vad underbart bra det lät, kunde du inte tänkt på de tidigare o tipsat rockstar om idén :cry:

Aja, intressant tanke trådskaparen hade, inget jag ens tänkt på förut! Men jag tror som de andra att man bara respawnar som vanligt.. även om iden att man måste spela som ngn av de andra 2 ett tag hade varit en nice touch, då kämpar man kanske lite extra för att inte bli av med sin favoritkaraktär en stund ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte Postal 2 man kan (/måste?) rymma från fängelset när man haffats av polisen? Kul "minispel" men helt ohållbart att behöva göra varje gång. Skulle dock kunna tänka mig något i stil med taciresorna i GTA IV. Alltså att man kan "spola fram tiden" till man släpps alternativt bryta sig ut. Problemet är väl att ytterst få lär testa mer än 1-2 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte Postal 2 man kan (/måste?) rymma från fängelset när man haffats av polisen? Kul "minispel" men helt ohållbart att behöva göra varje gång. Skulle dock kunna tänka mig något i stil med taciresorna i GTA IV. Alltså att man kan "spola fram tiden" till man släpps alternativt bryta sig ut. Problemet är väl att ytterst få lär testa mer än 1-2 gånger.

Jag tror att om man hade flera olika sätt att ta sig ut (starta upplopp under matservering, dra till sig vakten när han är nära cellen och sno nyklarna, eller bara något liknande) så hade det kunnat göras riktigt intressant. Och om man hade alternativet att byta till en annan karaktär och betala borgen eller bara vänta så hade det nog funnits nog med sätt att hantera situationen för att det hade varit underhållande. Spelet bygger på att genomföra heists, det hade kunnat vara liknande planering för att rymma fast bara mer kortfattat, så flera alternativ för samma slutmål.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...