Jump to content

Playstation 3 + Datorskärm


Mark
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jag hade tänkt koppla i mitt PS3 som jag får imorgon till min datorskärm. Har en fråga angående detta.

Kan jag ha både mitt Playstation ikopplat i skärmen genom HDMI samtidigt som jag har skärmen ikopplad via DVI i min dator och på så sätt byta mellan dator och PS3 på något snyggt sätt? T.ex använda knapparna jag har på skärmen? Blir så bökigt att hålla på och trixa med kablar hela tiden när jag vill byta mellan datorläge och Playstation.

Skärmen jag använder är https://www.inet.se/produkt/2203353/benq-24-gw2450hm-va-led

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag hade tänkt koppla i mitt PS3 som jag får imorgon till min datorskärm. Har en fråga angående detta.

Kan jag ha både mitt Playstation ikopplat i skärmen genom HDMI samtidigt som jag har skärmen ikopplad via DVI i min dator och på så sätt byta mellan dator och PS3 på något snyggt sätt? T.ex använda knapparna jag har på skärmen? Blir så bökigt att hålla på och trixa med kablar hela tiden när jag vill byta mellan datorläge och Playstation.

Skärmen jag använder är https://www.inet.se/produkt/2203353/benq-24-gw2450hm-va-led

Jag har haft två BenQ-skärmar och använde både dator och PS3 på båda två utan problem!

Edit: Man bytte alltså mellan DVI - VGA - HDMI med en knapp på skärmen.

Edit igen: Du kan ju alltid testa och trycka lite på knapparna på skärmen, även fast inget finns inkopplat så går det alltid att välja "kanalen" i fråga, men skärmen hoppar tillbaka till en där någonting är inkopplat och aktiverat.

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft två BenQ-skärmar och använde både dator och PS3 på båda två utan problem!

Edit: Man bytte alltså mellan DVI - VGA - HDMI med en knapp på skärmen.

Edit igen: Du kan ju alltid testa och trycka lite på knapparna på skärmen, även fast inget finns inkopplat så går det alltid att välja "kanalen" i fråga, men skärmen hoppar tillbaka till en där någonting är inkopplat och aktiverat.

Hittade någon "Input"-grej där jag kunde välja mellan DVI och HDMI, antar att det är det jag ska gå på?

Hur är förresten bildkvalitén om man kör PS3 + Datorskärm?

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade någon "Input"-grej där jag kunde välja mellan DVI och HDMI, antar att det är det jag ska gå på?

Hur är förresten bildkvalitén om man kör PS3 + Datorskärm?

Kommer det upp en ruta som flippar mellan DVI och HDMI när du trycker på den? I sådana fall är det den.

Bildkvalitén? Varför skulle den vara dålig? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte! Spånar bara litegrann. Det jag menar är väl mest om bildkvalitén skulle vara sämre än på en TV.

Jag är inte så teknisk av mig så jag kanske ställer lite konstiga frågor. ^_^

Haha okej. :D

Jag tycker i alla fall att kvalitén på skärmen är lika bra när du spelar med konsol som den är när du spelar med datorn.

Faktum är att anledningen till att jag började använda min skärm är för att min TV bara är HD-ready. Bildkvalitén var så pass mycket bättre att det inte kändes rätt att använda TV:n, trots att den är några tum större.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...