Jump to content

GTA Online kommer att ha 700 uppdrag


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=574819&st=0&#entry1062996527

Det spanska spelmagasinet 3D-juegos fick också en intervju med Leslie Benzies, där de flesta frågorna och svaren var bekanta. Det ovanliga i intervjun var däremot hur många uppdrag som finns tillgängliga från start i GTAO, närmare 500 stycken och strax 700. Lägg därtill att användare kommer lägga upp egna banor och att verktygen för att skapa uppdrag bara kommer bli mer och mer komplexa. Det står också en del om ranking och vilka uppdrag man kan spela som nybörjare.

Artikeln har lite Google translate-syndrom men är fullt läsbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=574819&st=0&#entry1062996527

Det spanska spelmagasinet 3D-juegos fick också en intervju med Leslie Benzies, där de flesta frågorna och svaren var bekanta. Det ovanliga i intervjun var däremot hur många uppdrag som finns tillgängliga från start i GTAO, närmare 500 stycken och strax 700. Lägg därtill att användare kommer lägga upp egna banor och att verktygen för att skapa uppdrag bara kommer bli mer och mer komplexa. Det står också en del om ranking och vilka uppdrag man kan spela som nybörjare.

Artikeln har lite Google translate-syndrom men är fullt läsbar.

Alltså är så nyfiken på GTA online! Hoppas verkligen Rockstar lyckas med alla deras planer med det! Verkar så stort!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, fast nu är det väl så att GTA Online inte kommer att ha någon Story per say som folk först trodde.

Som jag förstått det kommer det bara finnas ett antal uppdrag med cutscenes och precis som i single player är det uppdrag som är till för att lära dig spelet. Det kommer alltså vara "åk hit, titta här finns en vapenbutik - här kan du köpa vapen" t.ex.

Med 700 uppdrag antar jag att de menar de uppdragen samt alla olika races, deathmatches, heists och aktiviteter man kan göra.

Varför? Eftersom att han nämner att man kan ladda ner andras "uppdrag" också. Isf räknas alltså ett race som någon gjort som ett uppdrag, och då bör varje race (varje unik route) räknas som ett uppdrag.

Om man räknar sånt individuellt som ett uppdrag så är 700 inte lika fascinerande som det först låter.

Men oavsätt hur de räknar så finns det hur mycket som helst att göra i världen.

Det verkar ju som om du kommer att kunna göra allting du kan i Single player även i Online, och sen saker man kan hitta på bara genom att det är multiplayer free roam, som att t.ex köra 16 pers ner för ett berg med motorcyklar och sen aktivera fallskärmen, som vi såg i trailern.

Och sen creatorn på det. Ett oändligt antal races och deathmatch-arenor!

Oooh... tänk vad kul med en deathmatch på Maze Bank Tower. Det känns nästan som en så uppenbar grej att det redan måste finnas. Om inte så ska jag lätt göra det redan den första Oktober!

Underbart.

Lite knepig post kanske. Ville förklara att jag tycker att man inte borde förvänta sig 700 uppdrag som i single player, med speciella grejer som att hijacka lastbilar, fira ner sig från en helikopter och kidnappa en snubbe från FIB etc.

Men trots det så kommer det säkerligen finnas galet mycket att göra och jag kan inte vänta! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, visst, men jag tror en hel del av de 700 kommer bestå av olika småstötar. Intervjun nämnde ju ett storyskrivarteam och att man träffar nya kontakter, så nog kommer det finnas riktiga uppdrag. Inte som en story, iofs. Sen tyckte inte jag att det lät som att Los Santos runt med bil eller mc räknades som 2/700, men det är kanske en tolkningsfråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...