Jump to content

Tal till text


Xersize
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Har 41 sidor från min dagbok som ska föras över till datorn (sparar allt i ett låst dokument, har tidigare alltid skrivit på datorn men började med en fysisk bok när jag drog iväg till GBG för ett tag sedan) och undrar bara lite enkelt: Finns det något gratis men bra program där man kan tala in i en mikrofon, den känner igen ord och de skrivs ner? Har ni testat något och i sådana fall, hur fungerade det?

MVH

/X

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spontant tror jag att vilket program du än väljer så kommer texten innehålla ett helt gäng fel. Tekniken är inte hundraprocentig än.

Jodå, att det kommer innehålla fel är jag beredd på. Men det går fortfarande enklare att tala in 10.000 ord och bara rätta till några hundra än vad det gör att läsa samt skriva ner 10.000 ord, om du förstår hur jag tänker?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske kan prova att använda din smartphone (för jag antar att du har en smartphone) med röstkommando där du talar in det du vill ha nedskrivet till t.ex. ett e-mail som du sparar eller skickar till dig själv, som du sedan kan komma åt från datorn. Kanske inte det smidigaste men det lär väl fungera lika bra som något annat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske kan prova att använda din smartphone (för jag antar att du har en smartphone) med röstkommando där du talar in det du vill ha nedskrivet till t.ex. ett e-mail som du sparar eller skickar till dig själv, som du sedan kan komma åt från datorn. Kanske inte det smidigaste men det lär väl fungera lika bra som något annat. :)

Ja, det alternativet har jag övervägt, och hittar jag inget program så blir det nog så. Men jag tänkte att man kan alltid fråga er innan i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...