Jump to content

Destiny


Mark
 Share

Recommended Posts

Our civilization once spanned the solar system. Its ruins are still out there: buried in the dunes of Mars, hidden in the jungles of Venus, lost in a wild and abandoned Earth. For centuries we've huddled under the safety of the Traveler, protected from our enemies. Now, a new era has begun, and the only hope for our future lies in unlocking the greatest mysteries of our past.

Defend the last safe City on Earth. Defeat our enemies. Explore the ancient ruins of our solar system. Discover all that we have lost. Become legend.

Destiny is an action game from the creators of Halo, set in a mysterious future. Create a unique and powerful character, customize the way you look and fight, and explore what remains of our solar system.

Destiny features a compelling storyline, competitive multiplayer, cooperative gameplay choices, wide open public combat destinations, and third-person community spaces where you can repair and rearm before going out on your next adventure.

-

Äntligen fick vi se gameplay från konferensen inatt, och jävlar vad najs det såg ut! Lightningeffekterna var riktigt bra och multiplayern såg intressant ut.

Har hypeat det här ett bra tag nu och efter inatt har hypen blivit större! Tagga!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Jag känner mig lite kluven faktiskt. Först tänkte jag att det var riktigt skoj att få ett spel från utvecklarna av Halo till Playstation.

Men härom dagen satt jag och en polare och kollade på gameplays, och det såg lite torrt och långsamt ut. Det kan ju ha varit han som spelade som var långsam. Men det torra, ytliga, nästan tråkiga berodde nog inte på honom.

Jag är fortfarande intresserad, och jag vet ju om att Halospelen är löjligt populära och det måste ju finnas en anledning till det. Så jag kommer hålla koll på spelet, men kommer inte köpa det direkt, utan avvaktar och kollar vad folk tycker om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min recension:

VI kan ju börja med att säga att spelet är enormt överhypat och när vi accepterat det kan recensionen börja sådär en 6 timmar och 8 level in i spelet:

Spelet är först och främst inte riktigt vad jag tänk mig: En massiv öppen värld i ett enorm universum... Njae.. Inte riktigt. Snarare "lagom" stora öppna världar med mindre områden och gångar mellan. Lite som spelet Rage. Världen är absolut inte liten, men inte heller så stor jag trodde och man blir lite besviken.Bortsett från det är spelet enormt kul! Mycket att utforska och loota.

Storyn hör man inte mycket av. Mest åka till en planet, gå en promenad och slakta moster samt en ganska svår boss som kräver lite teknik ibland.

Grafiken är blad det snyggaste jag sett och miljöerna är vackra och man vill utforska allt! Då och då stöter man andra spelare i kampanjen vilket kan vara trevligt.

Mulitplayer (PvP, Capture the Flag och sånt) påminner mycket om Unreal Tournament, vilket jag suttit uppemot en miljon timmar och spelet som barn. Det är riktigt skoj!

Nu har jag bara utforskat 1 planet av minst 4. Ser ut att vara 5 på kartan, men jag vet inte. Hittills är det enormt kul och svårt att lägga ifrån sig. Spelet kan kännas lite linjärt pga repetitiva uppdrag, inte fullt så öppet som man önskat och brist på val inuti ett uppdrag. men som helhet är det ett utmärkt spel!

9/10

EDIT: Tydligen blir det mer varierat med tiden. Jag har inte kommit speciellt långt och det kan vara därför man kör uppdrag som mer liknar tutorials.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min recension:

gå en promenad och slakta moster

y Foo? y u do dis?:cry:

OT: Ser tråkigt ut. Överhypat (inte av mig då detta spel inte ligger i mitt intresseområde.) Dock så nämner många Borderlands när dom jämför det, vilket är ett av mina absoluta favoritspel. Ändrar dock inte vad jag känner av det spelet. Skulle absolut välja Planetside 2 över detta.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver ner några rader om vad jag tycker om spelet!

Har nu spelat rätt mycket Destiny, är level 15 och har en del timmar speltid avklarade.

Om ni har hängt med i hypen över Destiny och förväntar er den bästa Online Shootern på konsol så lär ni bli besvikna. Det lever inte upp till hypen, men det är absolut inte ett dåligt spel för det. Det är snarare ett av de roligaste spelen jag spelat på konsol på länge, har inte haft så här roligt sen GTA V.

PvE och storymässigt så är det rätt så repetitivt. Åk till den här planeten, slakta alla fiender, kom till slutet av uppdraget, låt din Ghost scanna en grej, slakta fler fiender, döda en boss. Ungefär så ser merparten av alla uppdrag ut. Men ju längre man kommer in i storyn, desto mer intressant blir det. Så ge inte upp efter bara några levlar, fortsätt! Det blir bättre!

Det är stundtals rätt utmanande uppdrag, så att vara några levlar högre hjälper massor.

Nu har jag för det mesta spelat för mig själv, kört några uppdrag med en vän, så jag vet inte hur upplevelsen är när man kör uppdrag med fler spelare. Kan tänka mig att det är roligare då!

Just nu finns det 4 planeter som spelet utspelar sig på. Kan tänka mig att det kommer komma fler planeter i framtida DLC's och expansioner (de har ju trots allt kontrakt i 10 år framåt, mycket kan hända!). Kommer inte gå in i detaljer vilka planeterna är, ska inte spoila för mycket!

Så till PvP. Satan vad roligt jag haft i PvP. Det finns olika gamemodes, allt från klassisk Deathmatch till Control Point. Det mesta balanseras ut, så även låglevlade har en chans. Dock finns det en del saker som är det samma, t.ex stats och en del perks. Man kan även levla i PvP och få rewards, så om man föredrar PvP så går man inte miste om en massa levlande senare!

Den första raiden släpptes dessutom i onsdags, och vad jag har hört ska den vara ruggigt besvärlig. Tittat på några streams, och den ser verkligen sjukt rolig och svår ut. Kan knappt vänta tills jag är nog hög level för att raida!

--

Sammanfattar lite kort:

Destiny är ett helt okej spel. Det har blivit sjukt överhypeat och har framstått som ett spel det egentligen inte är. Det är inte guds gåva till spelvärlden och just nu är PvE aspekten lite innehållslös. Det känns som att man kör samma uppdrag hela tiden, eftersom de är uppbyggda på samma sätt. Storyn är spännande och innehållsrik, och den lär utökas med DLC's.

PvP fungerar som i andra klassiska shooters. Lagbaserat eller alla mot alla. Spelas på små till stora kartor. Riktigt roligt, om man tycker om PvP à la Unreal Tournament.

Ett okej spel med för och nackdelar!

7,5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Mark på alla punkter.

Har köpt season pass, och hoppas att Bungie levererar bra DLC's.

Jag är lvl 20, med en light level på 26, and still counting...

Destiny är riktigt bra, må jag säga. Det kommer från en person som inte direkt gillar FPS på konsol.

Många säger att Halo-fans skulle gilla det här. Jag har aldrig gillat Halo, men jag älskar Destiny.

Om det är någon som lirar på PS4 och vill spela, lägg till mig på PSN; "MrNoN".

Börjar ju bli dags att försöka dra ihop ett gäng på sex pers och ta sig an första raiden. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är någon som lirar på PS4 och vill spela, lägg till mig på PSN; "MrNoN".

Börjar ju bli dags att försöka dra ihop ett gäng på sex pers och ta sig an första raiden. biggrin_1182204_0.gif

Jag kör gärna lite Raids, har 0 vänner då jag ej tidigare gillat mulitplayer utan föredrar att spela själv. Destiny är ett undantag! PSN: "iamdavve" (med 2 st. enkel-"v")

Lägg gärna till mig, annars lägger jag till dig senare när jag kommer hem. Spelar oftast helger.

Är lv. 20 , light lv 21.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör gärna lite Raids, har 0 vänner då jag ej tidigare gillat mulitplayer utan föredrar att spela själv. Destiny är ett undantag! PSN: "iamdavve" (med 2 st. enkel-"v")

Lägg gärna till mig, annars lägger jag till dig senare när jag kommer hem. Spelar oftast helger.

Är lv. 20 , light lv 21.

Jag är än så länge bara lv 12, men ni kan lägga till mig (Adriian). Det är inte så ofta jag har tid att spela dock, men vi får väl se!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör gärna lite Raids, har 0 vänner då jag ej tidigare gillat mulitplayer utan föredrar att spela själv. Destiny är ett undantag! PSN: "iamdavve" (med 2 st. enkel-"v")

Lägg gärna till mig, annars lägger jag till dig senare när jag kommer hem. Spelar oftast helger.

Är lv. 20 , light lv 21.

Jag är än så länge bara lv 12, men ni kan lägga till mig (Adriian). Det är inte så ofta jag har tid att spela dock, men vi får väl se!

Nice nice! Jag lägger till er, (om inte ni redan har lagt till mig) så fort jag sätter mig vid Ps4:an. Har ganska mycket att göra om dagarna denna vecka, så det har inte blivit så mycket lirande på ett par dagar. Kul med mer folk! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...